کمیسیون عمران با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور موافقت کرد

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های احمد وحیدی گزینه پیشنهادی وزارت کشور را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالجلال ایری در تایید سوابق و بررسی صلاحیت احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور گفت: مدرک تحصیلی احمد وحیدی مورد استعلام و تایید قرار گرفت و مدرک دکتری مدیریت تخصصی او از دانشگاه دفاع ملی تایید شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، توجه به عدالت جغرافیایی و کاهش شکاف مرکز و پیرامون از طریق نقش آفرینی پروژه‌های عمرانی، استفاده از بخش خصوصی برای تعریف پروژه های عمرانی و سیاست های حمل و نقل عمومی، انجام وظایف پشتیبانی و هماهنگی، نظارت در امور شهرداری‌ها براساس قوانین و مقررات مربوط به منظور بهبود مدیریت و آموزش شهرداری ها تا ساماندهی حاشیه شهرها و سکونتگاه‌ها با توزیع امکانات مناسب در شهرهای کوچک آسیب‌شناسی وضع موجود در پیشرفت پروژه های عمرانی و تقویت نقش شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور در حوزه عمران و شهرسازی عنوان کرد.

ایری ادامه داد: برنامه‌ریزی جهت احیای بافت‌های فرسوده، تهیه طرح جامع خطرپذیری و احیا حوادث طبیعی، برگزاری منظم جلسات شورای عالی مدیریت بحران و برنامه‌ریزی به منظور پیاده‌سازی طرح های پیشگیرانه، تقویت سازمان مدیریت بحران به ویژه از طریق بازبینی از ضوابط بخشی را سایر برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور است.

وی در بررسی معیارهای برنامه ارائه شده وحیدی عنوان کرد:  حدود ۴۰ عنوان در حوزه عمران شهرها و روستاها و مدیریت بحران در برنامه پیشنهادی وزیر کشور تدوین شده که از لحاظ تناسب، واقع گرایی، صراحت، انسجام و جامعیت و آینده نگری مطلوب و از لحاظ شفافیت، سنجش پذیری و زمان‌بندی خوب ارزیابی شده است.

این نماینده مجلس، برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور را با اسناد بالادستی، سیاست‌های کلی نظام در برنامه ششم توسعه و قوانین تکلیفی ذیربط کاملاً همسو و مرتبط ارزیابی کرد.

ایری در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ادامه داد: با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی احمد وحیدی در سمت وزارت دفاع و ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی،  با توجه به برنامه پیشنهادی کمیسیون درباره قانونمندی و قانون‌گرایی، انتخاب مدیران صالح، کارآمد، عدالت محور و مبارزه طلبی با فساد، شیوه مدیریت انقلابی، مردم گرایی و تعامل با نمایندگان مجلس،  او فرد شایسته و توانمندی است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون، سردار وحیدی را برای تصدی وزارت کشور شایسته تشخیص داد، گفت: این کمیسیون سه ملاحظه ویژه‌ اعم از همکاری با وزیر کشور با وزیر راه و شهرسازی برای تامین یک میلیون واحد مسکونی، ساماندهی مدیریت بحران و توجه ویژه به حمل و نقل عمومی شهری را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha