فرماندار کنگاور: مدیران بیشتر از کارآفرینان برای اشتغال تلاش کنند

کرمانشاه- ایرنا - فرماندار کنگاور اشتغال را اولویت اول این شهرستان دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای ایجاد اشتغال پایدار بیش از کارآفرینان تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، «فرزاد الماسی» عصر سه‌شنبه در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کنگاور که در سرسرای بخشداری برگزار شد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم اشتغال اولویت اصلی شهرستان بوده و باید سرلوحه کار همه دستگاه ها قرار گیرد ولی در سال گذشته آن طور که باید، محقق نشد.

او ادامه داد: مدیر دستگاهی که مسئولیت و تعهدات ایجاد اشتغال را می پذیرید باید با پیگیری و اهتمام جدی به دنبال گره گشایی بیکاری جوانان باشد.

فرماندار کنگاور یادآور شد: سال گذشته برخی دستگاهها تنها ۵۰ درصد تحقق اشتغال داشتند این در حالی بود که برخی دستگاهها ۲۰۰ درصد اشتغال در سامانه ثبت کرده بودند و این میزان توجه و پیگیری مدیر به موضوع اشتغال را نشان می دهد.

فرماندار کنگاور در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به اصناف خسارت دیده پرداخت شده است، تصریح کرد: کنگاور در بخش پرداخت تسهیلات کرونایی در رتبه چهارم استان قرار دارد.

وی افزود: طرح های اولیه با ریسک پذیری مواجه هستند ولی طرح های توسعه ای کمترین ریسک را دارند و در عین حال بیشترین پایداری در اشتغال را به دنبال دارند که باید از آنها حمایت شود.

الماسی در خاتمه با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات زیاد ولی باید از طرح های ایجادی ۱۰۰درصد حمایت شود، تاکید کرد: همه بانک ها و دستگاه‌های ذیربط باید در جهت تسهیل در روند پرداخت تسهیلات اشتغال با تمام توان پای کار باشند.

در ادامه چندین طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی جهت پرداخت تسهیلات از جمله پروژه های صنایع تبدیلی چیپس، کارگاه تولید قطعات الکترونیک، کارگاه تولید آهک و پنج نوع آجر در روستای فش و شرکت توسعه عمران شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha