۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۱۱
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84447928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ متخلف صید و شکار در آران و بیدگل دستگیر شدند

کاشان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: سه متخلف صید و شکار در پناهگاه حیات وحش یخاب این شهرستان دستگیر شدند.

سیدعباس نگهبان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت روز گذشته حین گشت‌زنی در منطقه یخاب به یک دستگاه پاترول در منطقه چاه کنجه مرنجاب مشکوک شدند که با دیدن ماموران یگان حفاظت اقدام به فرار کردند و پس از تعقیب و گریز ۲ ساعته خودروی آنان متوقف شد.

 وی با بیان اینکه در حین تعقیب و گریز یک متخلف اقدام به فرار کرد، ادامه داد: از متخلفان دستگیر شده، یک قبضه اسلحه، ۳۲ قطعه پرنده وحشی تیهو، کبک و باقرقره کشف و ضبط شد که تعدادی در منطقه کوشکوه یخاب و تعدادی در منطقه چاه کنجه شکار شده بودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با اشاره به معرفی سه متخلف به دستگاه قضایی اظهار داشت: این متخلفان در منطقه ممنوعه شکار یخاب و چاه کنجه اقدام به شکار کرده بودند که اقدامی غیرقانونی است.  

وی افزود: حتی حمل سلاح مجوزدار در جاده‌های کویری و خاکی بدون داشتن پروانه صید تخلف است و با حمل‌کنندگان سلاح برخورد می‌شود. 

پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل در حاشیه کویر مرنجاب یکی از مناطق مستعد زیستگاهی مابین پارک ملی کویر ، منطقه حفاظت شده خارو و کرکس قرار دارد.

شهرستان آران و بیدگل به عنوان یکی از حوزه های زیستی جانوری مستعد با تنوع بالا و چشمگیر با وجود پرندگانی نظیر هوبره، کبک، تیهو، باقرقره، کبوتر و پستاندارنی همچون کاراکال، جبیر ، گربه وحشی، گربه شنی، قوچ، میش، کل و بز شناخته می شود.

یخاب با برخورداری از گوناگونی زیستی و وجود گونه‌های ارزشمندی مانند کاراکال، جبیر، شاه روباه و چندگونه ارزشمند دیگر با وسعت ۲۷۱ هزار هکتار از سال ۱۳۹۲ منطقه شکار ممنوع اعلام شد و سال ۱۳۹۶ نیز به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت.

پناهگاه حیات وحش یخاب در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

آران و بیدگل در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha