مراکز تجمیعی واکسیناسیون خراسان شمالی پزشک کم دارد

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اینک مشکلی در خصوص گسترش مکان‌های تجمیعی واکسیناسیون استان نداریم بلکه تنها با کمبود پزشک در این مراکز مواجه هستیم.

دکتر افشین دلشاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بسیاری از نهادهای همکار و دستگاه های اجرایی برای گسترش مراکز تجمیعی واکسیناسیون اعلام همکاری کرده اند به گونه ای که مشکلی برای گسترش مراکز تزریق واکسن در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مراکز تجمیعی استان، ظرفیت تزریق روزانه ۱۷ هزار دُز واکسن را دارد، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان دریافت شده است که در این میان ۱۸۵ هزار دُز آن تزریق شده است به گونه ای که ۲۶ درصد جمعیت هدف در مرحله اول و ۹ درصد جمعیت هدف مرحله دوم علیه کرونا واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن دلیل بر ابتلا به کرونا نیست، گفت: هم اینک میانگین سنی فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ سال رسیده است که این به معنای تاثیر واکسینه شدن در کاهش فوتی های کرونایی است به گونه ای که از شهروندان خواستاریم حتما دُز دوم واکسن خود را تزریق کنند.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه پیش در موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی قرار دارد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۳۰ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha