مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران به زیر سه‌هزار نفر رسید

ساری – ایرنا – روند کاهشی مجموع بستری‌شدگان کرونایی در مازندران طی دو روز اخیر و در ماه شهریور نیز همچنان ادامه یافته و تعداد تخت‌های اشغال شده توسط بیماران کرونایی پس از حدود سه هفته به زیر سه هزار نفر رسید.

به گزارش ایرنا، موج پنجم کرونا که از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از ۵۳ روز به بالاترین نقطه تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کووید۱۹ در استان یعنی چهار هزار و ۷۶ نفر رسید، پس از چند روز مقاومت در محدوده چهار هزار نفر طی روزهای اخیر در روندی کاهشی قرار گرفت و از یکم شهریور به پایین‌تر از سه هزار نفر رسید.

آمار مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران که روز هشتم مرداد برای نخستین بار از مرز سه هزار نفر گذشت و به روند صعودی خود ادامه داد، روز دوشنبه یکم شهریور پس از ۲۳ روز به دو هزار و ۹۳۷ نفر رسید و امروز –سه‌شنبه ۲ شهریور- نیز این روند کاهشی ادامه یافت و تعداد تخت‌های اشغال شده توسط مبتلایان به کووید۱۹ به دو هزار و ۸۷۹ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۴۰۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

البته در ۲۴ ساعت اخیر تعداد بستری‌شدگان جدید کرونایی در بیمارستان‌های مازندران ۱۴ نفر نسبت به روز قبل افزایش یافت و به ۴۲۹ نفر رسید که در صورت تکرار شدن این روند افزایشی نامحسوس در روزهای آتی، احتمال اثرگذاری تعطیلات و دورهمی‌ها بر بازگشت مازندران به روند صعودی آمارهای کرونایی را می‌تواند تقویت کند.

با وجود روند ادامه کاهشی تعداد مجموع بستری‌شدگان، تعداد مرگ‌های کرونایی استان در هر شبانه‌روز کماکان بیشتر از ۳۰ نفر است. طی ۴۸ ساعت گذشته یعنی شبانه‌روزهای منتهی به ظهر روزهای یکم و دوم شهریور به ترتیب ۳۳ و ۳۶ نفر در بیمارستان‌های مازندران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. با احتساب این ۶۹ نفر که در دو روز نخست شهریور به جمع قربانیان کرونا در مازندران مازندران اضافه شدند، تعداد جان‌باختگان کرونایی مازندرن از ابتدای سال جاری تا کنون به یک‌هزار و ۸۶۰ نفر رسید که ۱۰۲۹ نفر از این تعداد مرگ‌ها فقط در ۳۱ روز مرداد  ثبت شد.

مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران به زیر سه‌هزار نفر رسید

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مازندران در موج پنجم از نظر مرگ‌های کرونایی یکی از پنج استان بالای جدول کرونایی کشور بود و از نظر میزان درگیری و میزان بستری در هر یکصدهزار نفر بالاترین آمار را داشت. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که موج پنجم کرونا به بیشترین حد ممکن خود رسیده باشد.

دکتر قاسم اویس خاطرنشان کرد: باید فعلا منتظر بمانیم و ببینیم در روزهای آتی چه اتفاقاتی می‌افتد و دلتاکرونا چگونه به روند خود در استان ادامه خواهد داد. در عین حال همچنان تأکید می‌کنیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین و در دسترس‌ترین و ارزان‌ترین راه برای مراقبت از سلامتی در مقابل این ویروس است.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند. روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد و روز هشتم تیر شهرستان آمل نخستین شهرستانی بود که در موج پنجم رنگ قرمز کرونایی گرفت. سه روز بعد سه شهرستان دیگر نیز قرمز شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران به چهار رسید. این روند افزایشی ادامه یافت و در روز ۱۵ تیر تعداد مناطق قرمز مازندران به ۹ شهرستان و روز ۱۸ تیر هم رنگ قرمز کرونایی بر ۱۳ شهرستان مازندران حاکم شد. با اضافه شدن تنکابن و بابلسر به شهرستان های قرمز مازندران در روز ۲۳ تیر نیز تعدادمناطق قرمز مازندران به ۱۵ شهرستان افزایش یافت. از ۸ مرداد نیز با اضافه شدن پنج شهرستان دیگر تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز مازندران به ۲۰ رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha