۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۵۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84448111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرسازی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به پایان رسید

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۵۳
کد خبر: 84448111
زیرسازی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به پایان رسید

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری، طول مسیر راه‌آهن مبارکه اصفهان به سفیددشت به شهرکرد را ۹۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: زیرسازی مسیر و ایستگاه‌های این طرح تکمیل شده و تنها ایستگاه شهرکرد و ریل‌گذاری آن باقی مانده است.

اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه استانی جهانبین به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: طرح راه‌آهن استان در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: علت اینکه ایستگاه شهرکرد تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است مشکل تملک زمین بود که به نظر می‌رسد این مشکل نیز برطرف شده است و به زودی عملیات اجرایی ایستگاه در منطقه رحمتیه آغاز شود.

به گفته عباسی، ریل‌گذاری طرح نیز با مشارکت بانک انجام می‌گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به دیگر طرح‌های راهسازی این طرح اشاره کرد و گفت: طرح چهار خطه شهرکرد به بروجن به لردگان تکمیل شده است و به چهارخطه لردگان به ایذه نیز امسال از محل ردیف ملی ۱۸۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

عباسی افزود: مسیر شهرکرد به شلمزار به ناغان به ایذه نیز با فعالیت پنج پیمانکار در حال اجرا است و عملیات اجرایی جاده صمصامی و تونل هونی نیز امسال با اختصاص ردیف ملی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: کمربندی شمالی شهرکرد نیز از دیگر طرح‌های مهم راهسازی استان به شمار می‌رود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت و کمربندی بروجن نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، افزایش تخت بیمارستانی و تجهیزات درمانی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در استان طی سالهای اخیر برشمرد و گفت: تخت‌های بیمارستانی استان در سال ۹۶ ، یک هزار و ۵۵۵ مورد بود که به یک هزار و ۸۱۲ تخت در پایان سال ۹۹ افزایش یافته است.

عباسی، افزایش تخت‌های اقامتی از ۹۳۰ تخت به ۲ هزار و ۳۸۸ تخت، گازرسانی به ۸۵ روستا، برق‌رسانی به ۳۵ روستا، احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین، تکمیل یک هزار و ۸۳۹ واحد مسکن مهر، احداث ۲۵۰ واحد مسکن خیرساز و بهره‌برداری از ۵۰ مدرسه و ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین را از مهمترین اقدامات انجام شده در دولت دوازدهم برشمرد.

وی ارتقای جایگاه استان از رتبه سوم شاخص‌های محرومیت به جایگاه نهم را دیگر خدمات قابل توجه در استان عنوان کرد و گفت: این مهم با اختصاص تسهیلات اشتغالزایی از جمله اشتغال پایدار روستایی و عشایر با اختصاص ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار، اجرای ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی با ۲۴۹ میلیارد تومان و ۴۶ طرح جهش تولید با ۲ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

عباسی به چالش‌های بخش آب استان نیز اشاره کرد و گفت: اگر چه این استان در زمانی ۱۲ درصد منابع آب شیرین کشور را تامین می‌کرد اما امروز بسیاری از روستاها و شهرهای استان با چالش تامین آب روبرو است که برای رفع آن طرح بن به بروجن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب بن به بروجن ۱۱۵ کیلومتر طول دارد و با انتقال ۴۲ میلیون مترمکعب آب نیاز شرب نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند، خاطر نشان کرد: تنها چالش برای بهره‌برداری از این طرح آبگیر آن است.

عباسی افزد: با این وجود یک طرح پدافندی تدوین شده تا از چشمه کوهرنگ برای این طرح استفاده کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه قشر رسانه‌ها، مردم و دولت همگرایی و هم‌افزایی مطلوبی داشته باشند مشکلات به راحتی قابل حل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در هفته دولت امسال از ۱۱۳ طرح عمرانی با سه هزار و ۲۵۴ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال اعتبار، اشتغال‌زایی مستقیم ۹۶۴ نفر و ۱۲ کاربری از سوی ۱۷ دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
در این هفته عملیات اجرایی ۳۰ طرح جدید با ۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار و هفت کاربری در چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.
دوم تا هشتم شهریورماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام "هفته دولت" نام‌گذاری شده است.

در طول مسیر راه آهن مبارکه به شهرکرد، پنج دستگاه پل بزرگ پیش‌بینی شده است که از ارتفاع ۲۰ تا ۵۰ متر از سطح زمین قرار گرفته‌ است و طول کلی این پل‌ها حدود ۲.۵ کیلومتر بوده که همگی در حال احداث هستند.

اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از مهم‌ترین رویکردهای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha