۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84448204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی ۱۱ گلزار شهدای خراسان شمالی ۶۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۱ گلزار شهدای گمنام استان ساماندهی نشده‌اند گفت: ساخت یادمان در این گلزارها حدود ۶۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

امیر سرتیپ محمد نجاتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۲ شهید گمنام در ۳۲ نقطه در سطح استان در دانشگاه ها، بوستان ها، پادگان ها و سایر اماکن تدفین شده اند که تاکنون تنها ۲۱ گلزار یادمان ساخته و تکمیل شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۱ گلزار شهدای گمنام پنج نقطه اقداماتی برای ساخت یادمان ها انجام شده است که بعضا پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد نیز دارند اما به علت نبود اعتبارات لازم نیمه کاره رها شده اند.

وی اظهار داشت: طرح های این یادمان ها که نیمه کاره رها شده اند بعضا طرح های سنگینی هستند که اعتبارات در نظر گرفته شده پاسخگو نیست و در طراحی یادمان گلزارهایی که تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است از طرح های زیبا و با مفهوم ساده استفاده خواهیم کرد.

نجاتی از فرمانداران، شهرداران و سایر مسوولان خواست تا ساماندهی یادمان های شهدا را در اولویت کاری خود قرار دهند و افزود: بیشتر گلزارهایی که در بوستان ها و اماکن عمومی هستند بدون ساماندهی باقی مانده اند که این نیاز به مساعدت بیشتر دارد و در شرایط اقتصادی کنونی باید از مشارکت و همکاری دستگاه ها و مردم استفاده کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه طبق برنامه باید ساماندهی گلزار شهدای گمنام تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان برسد، اظهار داشت: در بوجه امسال هفت میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل گلزارهای شهدای گمنام در دانشگاه بجنورد، تیتکانلو، حصارگرمخان و درق در نظر گرفته شده است که این میزان اعتبار کافی نیست.

نجاتی بر ساخت طرح های ساده یادمان های شهدای گمنام تاکید کرد و افزود: گلزارها را باید به زیبایی ساماندهی کنیم نباید با اجرای طرح های سنگین، ساخت یادمان در گلزارها را نمیه کاره رها کنیم.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha