پنج سایت اینترنت پرسرعت در بیرجند به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - همزمان با دومین روز هفته دولت، پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پنج سایت اینترنت پرسرعت و ارتقای ۲ سایت همراه با فناوری نسل سه و چهار با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی روز چهارشنبه در این آیین که به صورت نمادین در روستای خراشاد بیرجند برگزار شد گفت: ۲ سایت تلفن همراه در روستاهای خراشاد و شاخن به فناوری نسل سه و چهار ارتقا یافتند.

مصطفی بهی افزود: برای ارتقای پروژه سایت همراه اول روستای خراشاد به فناوری نسل چهارم ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۳۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: برای مجموع پروژه‌های قابل افتتاح ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان بیرجند ۱۶۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با افتتاح این پروژه‌ها در هفته دولت سطح خدمات ارتباطی در ۱۹ روستای این شهرستان ارتقا می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: پروژه نوسازی و توسعه تجهیزات یک باب مرکز مخابراتی این منطقه خراشاد نیز با هزینه‌ چهار میلیارد ریال امروز افتتاح شد.

وی از راه‌اندازی ۲ باجه خدمات بانکی روستایی در روستاهای خراشاد و مرک خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بهی عنوان کرد: پنج سایت جدید توسعه اینترنت پرسرعت همراه در روستاهای آویج، سرحد، جلال سفلی، عینید بالا و خوشینه علیا برای بهره‌مندی ۹ روستا به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: احداث ۲ سایت جدید توسعه شبکه تلفن همراه در روستاهای افکشت و آرویج برای برخورداری ۶ روستا و اجرای ۴۰ کیلومتر فیبر نوری در ۲ دهستان باقران و شاخنات از دیگر پروژه‌هایی است که به مناسبت هفته دولت در بیرجند افتتاح شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

هفته دولت از دوم شهریور آغاز شد و بنابر اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت امسال یک هزار و ۵۳ پروژه با اعتبار هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

از مجموع این پروژه‌ها ۸۸۰ پروژه عمرانی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۷۳ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha