خطر چاله جمعیتی امنیت و آینده کشور را به خطر انداخته است

گلستان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: در زمان حاضر جامعه ایران در خطر بزرگ افتادن در چاله جمعیتی قرار گرفته است و برای امنیت و آینده کشور نیاز به اطلاع رسانی، تربیت و آموزش در خصوص تجدید نسل است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین  روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی نسل حسینی در سازمان تبلیغات اسلامی گلستان اظهارداشت: این کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی و افزایش آگاهی اقشار تاثیر گذار در زمینه  افزایش جمعیت، بررسی ظرفیت های تبلیغی در حل مسأله جمعیت، اهمیت نسل، دلایل تاریخی کاهش جمعیت، راهکارهای تربیت افکار عمومی برای پرداختن به این مسأله با حضور استادان کشوری، مبلغان، مداحان، نخبگان تبلیغی و فرهنگی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به حضور ۷۷  نخبه فرهنگی و تبلیغی در این کارگاه آموزشی تصریح کرد: از این تعداد  ۳۲ مبلغ، ۲۴ مبلغه و ۲۱ مداح برای فرهنگ سازی و اثر گذاری در آگاه سازی مردم استان در  خصوص ضرورت و لزوم  فرزندآوری در این دوره شرکت کردند.

دبیر کارگاه آموزشی نسل حسینی در گفت و گو با ایرنا گفت: آموزش نسل حسینی به منظور تحقق منویات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب و ارائه محتوای آموزشی در راستای تبلیغ مباحث تعظیم شعائر حسینی و افزایش جمعیت در مرکز استان در حال برگزاری است.

فاطمه سادات میررسولی اظهارداشت: این طرح در قالب کارگاه آموزشی 2 روزه  و در سه بخش با موضوعات جمعیت، دوره آموزشی تخصصی مبلغان و مداحان و تنظیم شعائر در هفت سر فصل آموزشی پیش بینی شد و استادان کشوری از جمله حجت الاسلام سیدمحمد هادی ذاکری موسوی و حجت الاسلام محمد مسلم وافی  مدرسین  این دوره آموزشی هستند.

این کارشناس آموزش اداره کل سازمان تبلیغات استان گلستان  بیان کرد: بیان تاریخچه کاهش جمعیت ایران، تبیین علل و دلایل کاهش جمعیت، تبیین جایگاه و ارزش های مادری و ایده های جمعیتی، پاسخ به شبهات مرتبط، ارائه راهکارهای عملیاتی و تشویقی مردم و ارائه ایده های جمعیتی در محرم، تکنیک های تبلیغی برای ترغیب مردم به افزایش جمعیت از جمله محتوائی است که در این دوره ارائه می شود.

حجت الاسلام محمدمسلم وافی یزدی از استادان این دوره که به تازگی در سن ۴۰ سالگی فرزند سیزدهمش به دنیا آمد در گفت و گو با ایرنا گفت: دولت نقش ویژه ای در افزایش جمعیت کشور دارد و با راه اندازی تشکیلاتی متمرکز در شورای جمعیتی با حضور وزرای خود می تواند جمعیت را ساماندهی و از موازی کاری جلوگیری کند.

وی اظهارکرد: هر وزارتخانه پیوست جمعیتی را مد نظر داشته و خدمات خود را بر اساس جمعیت تنظیم کند که با توجه به آن سونامی کاهش جمعیت را دیگر شاهد نخواهیم بود.

به گفته وی  در زمان حاضر هفت هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان نخبه فرهنگی زیر ۴۰ سال کشور دارای چهار فرزند و بیشتر هستند که می توانند به عنوان الگو معرفی شوند.

وی با اشاره به عدم رغبت مردان به فرزندآوری افزود: برای اغنای مردان باید ابتدا چالش ها و موانع، خلأ و علت های عدم رغبت های مردان بررسی شده و در حل این موانع تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: اهداف کلانی از جمله شبکه سازی افراد و مجموعه ها، آموزش و تولید محتوا در تربیت نیرو، مطالبه گری و پیگیری حقوقی از مسئولان، فرهنگ سازی و الگوسازی برای تجدید نسل  مورد پیگیری و بررسی است.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha