۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84448642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سخنگوی طالبان: تحریم افغانستان تصمیمی مغرضانه خواهد بود

تهران- ایرنا- «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در گفت و گو با تلویزیون "سی جی تی ان چین" در واکنش به احتمال تحریم طالبان از سوی کشورهای غربی گفت: این تحریم های احتمالی «تصمیمی مغرضانه» علیه مردم افغانستان خواهد بود که ۲۰ سال علیه اشغالگری جنگیدند.

به گزارش ایرنا از «سی جی تی ان»، شاهین در این مصاحبه که به صورت ویدیویی برگزار شد در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز گفت که هرگونه تاخیر در خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان "نقض آشکار" توافق خروج خواهد بود و می تواند برنامه های بازسازی را مختل کند.

این مقام طالبان ادامه داد: در صورت نقض تعهد آمریکا برای خروج از افغانستان، رهبری طالبان درباره پاسخگویی به آن تصمیم‌گیری می‌کند.

شاهین در پاسخ به این سوال که آیا طالبان مهلت خروج نظامیان آمریکایی را تمدید خواهد کرد یا خیر، گفت: "اشغال باید پایان یابد" و طالبان از مشارکت ایالات متحده در بازسازی و سرمایه گذاری در این کشور استقبال می کند.

وی گفت: اگر آنها بخواهند، می توانند در بازسازی افغانستان شرکت کنند و می توانند با افغانستان و مردم افغانستان در یک فصل جدید، در یک مرحله جدید، همکاری کنند.  

شاهین اظهار کرد: ما وارد مرحله جدیدی شدیم مرحله صلح، همزیستی مسالمت آمیز و وحدت ملی مردم افغانستان. بنابراین، در این برهه حساس نیاز به همکاری زیاد و حمایت مالی داریم.

سخنگوی طالبان در مورد مذاکرات برای تشکیل دولت جدید هم گفت: موضوع کلیدی این است که ما همه سیاستمداران و شخصیت های افغانستانی را به عنوان بخشی از دولت آینده فراگیر افغانستان در اختیار داریم.

سهیل شاهین گفت که مردم افغانستان خواهان تغییر و یک کشور مستقل بودند. وی همچنین خاطرنشان کرد که نادیده گرفتن خواسته های مردم افغانستان "نوعی نقض حقوق بشر" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha