طوفان شن در شرق و رگبار و باران در نوار شمالی

تهران - ایرنا- سازمان هواشناسی از فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه در شرق و جنوب کشور تا پایان هفته خبر داد و اعلام کرد:‌ وزش این بادهای شدید به ویژه در شرق خراسان جنوبی و زابل، طوفان شن و خیزش گرد و خاک را در پی خواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سازمان هواشناسی در تازه‌ترین وضعیت جوی امروز و روزهای آتی کشور اعلام کرد: امروز در گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، رشد ابر را انتظار داریم و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، فردا (پنجشنبه) مازندران و گلستان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان تحت تاثیر این بارش‌ها هستند و شنبه آینده برای ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده و یکشنبه شاهد جوی پایدار و آسمانی صاف برای بیشتر مناطق کشور هستیم.

همچنین در این مدت، دمای هوا در نیمه غربی کشور به طور نسبی افزایشی است و برای خوزستان و ایلام استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۴۹ درجه یا بالاتر پیش بینی شده است و  از بعد ازظهر امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم است. از بعدظهر  فردا و روز جمعه نیز بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس مواج خواهد بود.

بر اساس این گزارش، آسمان پایتخت نیز طی ۵ روز آینده صاف، بعدازظهرها همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده برای ارتفاعات شرقی تهران پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای تهران امروز و فردا ۳۷ درجه سانتی‌گراد و از روز جمعه روند کاهش دما را خواهیم داشت و کمینه دما در تهران به ۲۵ درجه و در شمیرانات ۲۳ درجه می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha