۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 3142
کد خبر: 84449133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گازرسانی به ۹ پروژه مسکن محرومان در فردوس افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - گازرسانی به ۹ پروژه مسکن محرومان در دومین روز هفته دولت با حضور فرماندار فردوس در این شهرستان افتتاح شد.

فرماندار فردوس روز چهارشنبه در آیین افتتاح این پروژه و چند طرح خدماتی در بخش مرکزی این شهرستان گفت: برای اجرای این پروژه ۲ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۴۱ علمک گاز با اعتبار ۶ میلیارد ریال اجرا شده و با افتتاح آن ۵۱ خانوار از نعمت گاز طبیعی در روستای خانکوک فردوس بهره‌مند شدند.

حمید حلاج مقدم، بهره‌برداری از پروژه آبیاری کم‌فشار چاه موتور اتحاد روستای خانکوک با ۵۹ هکتار سطح و ۴ هزار و ۸۴۰ متر لوله‌گذاری سایز ۲۰۰ با اعتبار ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و افتتاح پروژه‌های برقرسانی بخش مرکزی شامل یک دستگاه ترانس با حجم شبکه ۲ هزار و ۸۶۶ متر به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال در شهرک طاهریه را از دیگر این پروژه‌ها ذکر کرد.

وی اظهار داشت: اقتصاد روستایی در شهرستان فردوس مبتنی بر کشاورزی بوده و لازمه توسعه آن، منابع آبی پایدار است.

فرماندار فردوس گفت: بحران آب و کمبود این مایع حیاتی در بحث تامین آب شرب و کشاورزی در کشور می‌طلبد که مسوولان و مردم تلاش کرده تا حداکثر بهره‌وری را در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: آبی که در این راستا از منابع زیرزمینی برداشت می‌کنیم باید به درستی استفاده کنیم تا جلوگیری از هدر رفت را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس نیز در این آیین گفت: اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار و کم‌فشار در سامانه های نوین آبیاری هر ساله اعتبارات ملی خوبی داشته که در این خصوص طرح های خوبی را در شهرستان اجرا کرده‌ایم.

موسی سلیمانی افزود: در سال گذشته ۲۶۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

وی گفت: موتور پمپ اتحاد روستای خانکوک در سطح ۵۹ هکتار با چهار هزار و ۸۰۰ متر لوله‌گذاری و اعتبار ۷۸۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

سلیمانی افزود: از این میزان اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و ۲۵۰ میلیون تومان سهم خودیاری کشاورزان بوده است.

وی گفت: با اجرای این طرح به ازای هر هکتار که آبیاری می شود، ۳ هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، که کمک شایانی به افزایش راندمان آب و به دنبال آن افزایش تولید می‌کند.

سلیمانی تاکید کرد: هزینه‌های اجرای این طرح‌ها بسیار افزایش یافته است، اما با توجه به اهمیتی که آب در بحث کشاورزی دارد چاره ای جز اجرای اینگونه طرح‌های دارای اولویت در این حوزه نداریم.

همچنین در دومین روز هفته دولت سه طرح خدماتی در شهرستان بشرویه با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

در این ارتباط دو طرح خدماتی با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و یک طرح با اعتبار بیش از ۱.۵ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ارتقا سوئیچ روستای غنی‌آباد به gpone مخابرات، با اعتبار ۳۹۱ میلیون تومان و جمعیت برخوردار ۲ هزار نفر و احداث شبکه فشار متوسط و نصب ترانس جهت تامین برق کارخانه سولفات، با اعتبار یک میلیارد و ۵۸۷ و بهره‌مندی هفت هزار نفر از طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

همچنین پروژه شبکه فشار ضعیف برای تامین برق مسکن روستاهای غنی‌آباد، حجت آباد و اصفاک با اعتبار ۴۸۹ میلیون تومان و بهره‌مندی یک هزار و ۷۰۰ نفر در این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha