۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84449399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری جان باختند

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت ۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد و افزود: بر این اساس فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۳۵۴ نفر افزایش یافت.

مجید شیرانی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شناسایی ۳۸۲ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا و ۸۱ بیمار بستری در استان طی ۲۴ ساعت گذشته ،مجموع مبتلایان به کرونا در استان به ۶۷ هزار و ۶۵۴ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی تعدادی بیمار مشکوک به قارچ سیاه در استان خبر داد و گفت: این بیماری در مراحل اولیه شناسایی و بیماران درمان شدند و تاکنون مورد جدی که منجر به عارضه و یا فوت شود در استان نداشته‌ایم.

شیرانی افزود: بیماری قارچ سیاه یک عفونت قارچی غیرمسری و قابل درمان است که نوپدیده نیست و در افرادی که برای مدت طولانی در بیمارستان بستری هستند و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون و نقص سیستم ایمنی هستند بروز می‌کند.

وی ادامه داد: این احتمال که بیماران بد حال کرونایی که مدت طولانی در بیمارستان بستری باشند و سیستم ایمنی آنها ضعیف شده باشد، وجود دارد اما با شناسایی موارد مشکوک در استان و درمان زودهنگام از بروز فوتی و یا وقوع عارضه جدی در این خصوص جلوگیری شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین در خصوص احتمال وقوع ویروس کرونا با سویه لامبدا در کشور و استان، گفت: هر گونه اظهار نظر در خصوص نحوه رفتار این ویروس و یا احتمال شیوع آن در کشور زودهنگام است و نمی‌توان در این خصوص اظهار نظری کرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا سوم شهریور ۱۸۷ هزار و ۱۶۱ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

طرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

بیماری قارچ سیاه توسط گروهی از کپک‌ها به نام «موکورمیستس» ایجاد می‌شود که در سراسر محیط از جمله در خاک و گیاهان زندگی می‌کنند. «موکورمیستس» در بسیاری از کشورها، از جمله آمریکا، استرالیا و هند دیده شده است.

قارچ سیاه یک بیماری خطرناک است که با گسترش بیماری کووید ۱۹ در جهان، در حال شیوع یافتن است. این بیماری در بعضی شهرهای هندوستان، باعث مرگ تعداد زیادی از مردم شده است. از آنجا که بیماری قارچ سیاه از نوع تهاجمی است، باید سریع تشخیص داده شده و درمان شود و در صورتی که این کار دیر انجام شود می‌تواند باعث نقص عضو و یا حتی مرگ افراد شود.

قارچ سیاه با علائم تورم چشم و افتادگی پلک، ترشحات تیره رنگ در داخل بینی و علایم مغزی بروز می‌کند. قارچ سیاه در افرادی که دارای نقص ایمنی بدن، دیابت و فشارخون بالا هستند، بیشتر بروز می یابد و با توجه به اینکه کرونا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، زمینه بروز این بیماری نیز افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha