«وحید خسروی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ تحقق برنامه های پیش بینی شده برای ایجاد نظام اطلاع رسانی پویا و کارآمد و بهبود فرآیندهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در استان را مرهون همکاری، تعامل و همکاری موثر رسانه ها و اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های دانست و افزود: گستردگی حیطه وظایف و نقش محوری استانداری سبب شده این دستگاه حاکمیتی و هماهنگ کننده در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی منبع اخبار و مرجع اصلی پاسخگویی در همه زمینه ها باشد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه افزود: بر همین اساس برای ارتباط قوی با مردم، ایجاد مشارکت و تقویت سرمایه های اجتماعی، تقویت گفتمان وحدت آفرین، تعامل و انسجام به ویژه در حل بحران ها و پاسخگویی مطلوب بر اساس اصول حرفه ای و اخلاقی، ضمن بازطراحی فرآیندهای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و انتشار اخبار در سطح استانی، منطقه و کشور، به صورت پویا و کارآمد در زمینه تقویت ارتباط با مخاطبان نیز اقدام شد که همین مهم سبب اعتماد زایی بیشتر گشت به گونه ای که بر اساس ساخص ها و متغیرهای کیفی و کمی و ارزیابی وزرات کشور تیم اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه در جایگاه برتر کشور قرار گرفت.
خسروی به ارسال نامه نتایج ارزشیابی توسط مسوول هماهنگی روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور و مشاور وزیر در خصوص چگونگی فرآیند ارزیابی مستمر ادارات کل روابط عمومی استانداری ها در اولین روز هفته دولت اشاره کرد و بیان داشت: این روند با هدف صیانت از قدرت تعامل صف و ستاد وزارت متبوع با افکار عمومی و جهت دهی پیوسته برای تقویت توانمندی ها و تعمیق خدمات و همکاری و تعامل موثر با رسانه ها بر اساس مسوولیت شناسی و بررسی میزان تلاش همکاران انجام و نتایج ارزیابی صورت گرفته نشان می دهد جایگاه و همکاری تیم اطلاع رسانی استان متشکل از خبرگزاری ها، رسانه های چاپی، برخط و اعضای شورای روابط عمومی در سطح کمی و کیفی مطلوبی قرار دارد که استانداری کرمانشاه توانسته است در دوسال گذشته و در دو ارزیابی از طرف شورای اطلاع رسانی دولت و وزارت کشور در جایگاه نخست قرار بگیرد.
وی روابط عمومی را هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان به منظور حرکت در مسیر آن ذکر کرد و گفت: روابط عمومی هنر مردم داری است و استانداری کرمانشاه ضمن انجام وظایف اطلاع رسانی تلاش ویژه ای برای تنظیم روابط سازمان و مردم به عنوان یک اصل انجام داده به گونه ای که اهداف و برنامه سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در قالب کار و برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار گرفته شود.
خسروی تأکید کرد: روابط عمومی ها مشاور مدیریت و وظیفه اطلاع رسانی به منظور نقش آفرینی در فرآیندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی و ارائه اطلاعات به جامعه مخاطب درون و برون سازمانی را برای رسیدن به تفاهمی قوی بر عهده دارند و برهمین اساس تعامل در رسانه های تحت پوشش و گفت و گو و دریافت انتظارات مردم را در اولویت قرار داده ایم.
وی بهره مندی از فناوری های نوین اطلاع رسانی در روابط عمومی استانداری کرمانشاه را در سنوات گذشته کاری نوآورانه و خلاقانه برای گسترش ارتباط با مخاطب ذکر کرد و افزود: با توجه به تغییرات روزافزون در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و ضرورت بهره مندی روابط عمومی ها از ظرفیت شبکه های اجتماعی و بهره مندی از شیوه های نوین خبری نویسی بر اساس ذائقه و سلیقه مخاطب در زمینه انتشار گرافیک های کاربردی، ویدئو، موشن گرافیک، گزارش های دیجیتال، عکس خبر، اینفوگرافیک علاوه بر خبرمتنی به صورت آنلاین و به روز کار شد و همین امر بدعت و نوآوری جدیدی را نیز در سطح استان ایجاد و سبب تمایزی بین گفتمان حرفه ای، مخاطب محور و سایر محتواهای غیرقابل استناد شده است به گونه ای که هدف اصلی افزایش سواد رسانه ای جامعه مدنظر قرار گرفته است.
خسروی به تشریح فعالیت های حوزه روابط عمومی در دستگاه های اجرایی پرداخت و اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها، ارتباطات، تبلیغات و انتشارات، روابط عمومی الکترونیک، تشریفات و مناسبت ها، نظارت، برنامه ریزی و ارزیابی، مستندسازی، توانمندسازی و پژوهش و افکارسنجی را از جمله فعالیت های روابط عمومی دانست و تصریح کرد: درک و پذیرش فعالیت در شرایط متحول امروزی نیازمند برنامه ریزی مدون است به گونه ای که ضمن تجمیع امکانات و منابع لازم برای تطبیق با تغییرات زمینه دریافت انتظارات مخاطبان فراهم و روابط عمومی بتواند به صورت موثر در فرآیندهای تصمیم گیری سازمان نقش آفرینی کند، در واقع روابط عمومی امروز حامی منافع مردم و سازمان است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه گفت: هنر روابط عمومی این است که بتواند امکانات و شرایط محیط بیرونی را تشخیص داده و آن را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و در نهایتا ارتباط سازمان را با بیرون از آن به درستی برقرار سازد تا مسیر تفاهم با مردم تداوم یابد.
خسروی به لزوم ضرورت برنامه ریزی در حوزه روابط عمومی براساس نیاز به شناخت و درک متقابل به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف در سازمانها و ادارات به عنوان یک اصل اساسی و پذیرفته شده اشاره کرد و گفت: روابط عمومی فعالیتی مدیریتی و مبتنی بر اطلاع رسانی و ارتباطات است و این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود تمام فعالان جامعه در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی را در بر می گیرد و در واقع فلسفه برنامه ریزی به عنوان یک نگرش و راه زندگی که متضمن تعهد به عمل بر مبنای اندیشه، تفکر و عزم راسخ به برنامه ریزی منظم و مداوم است و برای رسیدن به جزئی ترین اهداف یک واقعیت انکارناپذیر است.
رتبه برتر در سال ۹۹
به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری کرمانشاه سال گذشته نیز بر اساس نتایج ارزیابی صورت گرفته توسط شورای اطلاع رسانی دولت در سطح دستگاههای اجرایی و استانداری های سراسر کشور، استانداری کرمانشاه در حوزه عملکرد رسانه ای در هفته دولت حائز رتبه برتر در کشور شد و موفقیت امسال در وزارت کشور برای دومین بار روابط عمومی استانداری کرمانشاه را در جایگاه برتر کشور قرار داد.
استانداری کرمانشاه در چهار محور معرفی و تشریح خدمات، دستاوردها و اقدامات دولت و تبیین برنامه های آینده، امیدآفرینی، اطلاع رسانی مناسب و تعامل با رسانه های جمعی، اجرای برنامه های ارتباطات اجتماعی و تفاهم و ارتباط موثر با مردم به منظور به اشتراک گذاشتن مشکلات و ایجاد درک مشترک در جایگاه برتر کشور قرار گرفت.
براین اساس سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با ارسال نامهای از استاندار کرمانشاه، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و سایر همکاران پرتلاش به عنوان یکی از فعال ترین دستگاه های ارزیابی شده و برتر در سطح دستگاه های اجرایی و استانداری های سراسر کشور در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.
نظر شما