تزریق واکسن کرونا در مهاباد به ۵۴ هزار دُز رسید

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84449880
تزریق واکسن کرونا در مهاباد به ۵۴ هزار دُز رسید

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون، ۵۴ هزار دُز واکسن در این شهرستان به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

بهاء الدین حسینی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  از این تعداد ۳۹ هزار نفر دز اول و ۱۵ هزار نفر نیز با دریافت دز  دوم علیه بیماری کووید-۱۹ ایمن شده‌اند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال و همچنین ۲۴ درصد کل افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: این شهرستان با داشتن ۱۸ پایگاه واکسیناسیون کرونا نسبت به سرانه جمعیت رتبه نخست آذربایجان غربی را در اختیار دارد و روزانه قادر به تزریق ۲ تا سه هزار دُز واکسن است.

حسینی با اشاره به اینکه آمار واکسیناسیون مهاباد از میانگین استانی بالاتر است، بیان کرد: رکورد تزریق واکسن کرونا در این شهرستان ارتقا یافته و کادر پزشکی در مناطق مختلف موفق به تزریق هزار و ۷۰۰ دُز واکسن در یک روز کاری شدند.

وی بیان کرد: افراد بالای ۵۰ سال که تاکنون برای دریافت دز اول واکسن خود مراجعه نکرده اند باید در اسرع وقت با ثبت نام سامانه https://vaccine.salamat.gov.ir/login و پس از دریافت پیامک، نسبت به تعیین زمان و مکان تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۴۲۰ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha