نرخ تورم در خراسان رضوی باز هم کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی از کاهش نرخ تورم در این استان همچون ماه های گذشته خبر داد.

به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه این استان در مرداد ماه سال جاری ۴۳.۹ درصد بود که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۳ درصد کاهش داشت.

وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه در نقاط شهری استان ۴۳ و در نقاط روستایی ۴۷.۴ درصد بود که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد کاهش و در نقاط روستایی ۰.۷ درصد افزایش یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی بابیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در مرداد ماه سال جاری ۴۳.۲ درصد بود ادامه داد: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۴ درصد کاهش داشت.

وی گفت: این نرخ برای خانوارهای شهری کشور ۴۲.۴ و خانوارهای روستایی ۴۷.۷ درصد بود که نسبت به ماه قبل در خانوارهای شهری ۰.۵ درصد کاهش ودر خانوارهای روستایی بدون تغییر بود.

جمشیدی افزود: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان در مرداد ماه سال جاری ۲.۶ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۹ درصد افزایش داشت.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۲.۳ و خانوارهای روستایی استان ۳.۷ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۶ و ۲ درصد افزایش یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در مرداد ماه سال جاری ۳.۲ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۳ درصد کاهش داشت.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری و روستایی کشور ۳.۲ درصد اعلام کرد که در خانوارهای شهری ۰.۴ درصد کاهش و در خانوارهای روستایی بدون تغییر بود.

جمشیدی نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد سال جاری در کل خانوارهای استان خراسان رضوی را ۴۶.۳ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش داشت.

وی افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۴.۸ و خانوارهای روستایی ۵۲ درصد بود که به ترتیب ۱.۲ و یک درصد افزایش یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۴۵.۲ درصد بود که نسبت به مدت مشابه یک درصد افزایش داشت ادامه داد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۴.۵ و روستایی ۴۸.۷ درصد بود که به ترتیب ۰.۸ و ۱.۴ درصد افزایش داشت.

وی گفت: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در مرداد ماه سال جاری استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۵۶.۹، پوشاک و کفش ۵۹.۴، مسکن ۱۳.۸ و گروه بهداشت و درمان ۳۶.۲ درصد بوده است.

جمشیدی این ارقام را برای کشور به ترتیب ۵۸.۴، ۵۴.۸، ۲۴.۹ و ۴۳.۷ درصد اعلام کرد.

وی افزود: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۲۵.۴، مناطق شهری ۳۱۲.۹ و مناطق روستایی ۳۸۰ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha