سرفصل‌های آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد متناسب با نیاز جامعه است

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برنامه‌های درسی ارایه شده در این دانشگاه متناسب با نیاز جامعه است و بر همین اساس تمام سر فصل‌های آموزشی هر پنج سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

دکتر محمد کافی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان "اثرگذار در برنامه ریزی درسی آموزش عالی ایران" اشاره کرد و افزود: وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری نیز از تلاش‌های اعضای هیات علمی و کارشناسان آموزش این دانشگاه قدردانی کرد.

وی ادامه داد: تمام سرفصل‌های آموزشی این دانشگاه در پنج سال اخیر مورد بازنگری کامل قرار گرفته است و از آنجایی که برای تغییر و بازنگری نیاز به مطالعات پشتیبان درسی داشتیم، سندهای بالادستی و نقشه علمی کشور، سند پژوهش و فناوری کشور، نحوه آموزش در دانشگاه‌های داخل و خارج کشور، نظرات دانش‌آموختگان و کارفرمایان و همچنین سایر اسناد تخصصی برای هر رشته مورد بررسی قرار گرفت.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در برخی شته‌ها شاهد ارایه سرفصل‌های مرتبط با دهه ۶۰ و ۷۰ نظام آموزش عالی کشور بودیم که نشان از منسوخ بودن بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های درسی داشت و مورد بازنگری قرار گرفت.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ رشته و گرایش آموزش آکادمیک در تمام مقاطع تحصیلی این دانشگاه ارائه می‌شود که در سایت وزارت‌ علوم قرار دارد.

کافی ادامه داد: بازنگری در برنامه‌های درسی این دانشگاه متناسب با علم روز شکل گرفت بطوریکه در کارگاه‌های آموزشی که اوایل امسال از سوی وزارتخانه در تمام دانشگاه‌های کشور برگزار گردید، تجربه‌های به دست آمده در این دانشگاه به اشتراک گذاشته شد.

وی همچنین در باره پذیرش دانشجویان افغانستانی گفت: در صورتی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان کشور افغانستان بورسیه تحصیلی تعیین کند، دانشگاه فردوسی مشهد آماده پذیرش دانشجویان این کشور خواهد بود.

دانشگاه فردوسی مشهد ۲۵ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در ۶۲۵ رشته تحصیلی و ۶۳ گروه آموزشی دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

۸۲۰ عضو هیات علمی نیز وظیفه هدایت‌های عالی علمی و تکمیلی دانشجویان مقاطع مختلف را در این دانشگاه بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha