۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84450625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت کرونایی در اشنویه نگران کننده است

۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84450625
وضعیت کرونایی در اشنویه نگران کننده است

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان صعودی بوده که این افزایش نگران‌کننده ‌است.

حسین زرزا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بی‌توجهی به هشدارهای کادر درمانی مبنی بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تجمع و مراسم‌ خانوادگی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه‌های گذشته به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته و هم اکنون بیشتر مردم از اقلام بهداشتی و مقابله ای استفاده نمی‌کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون سه هزار و ۱۳۲ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است که یک هزار و ۴۷۰ نفر زن و یک هزار و ۶۶۲ نفر از آنان مرد و ۹۱۵ نفر را روستاییان و ۲ هزار و ۲۱۷ نفر را نیز ساکنان شهر تشکیل می دهند.

زرزا، با اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونا در این شهرستان افزود: تداوم کاهش استفاده شهروندان از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش تعداد مبتلایان می‌شود.

وی  اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵ نفر در بخش ویژه کرونا در این بیمارستان بستری ‌و چهار نفر با شرایط نامناسب در بخش آی سی یو قرار دارند.

وی گفت: شمار فوتی‌های شهرستان اشنویه ناشی از بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۹۴ نفر بوده و تاکنون ۱۳هزار ۴۸۵ مورد نمونه‌گیری انجام شده است.

اشنویه با ۷۵ هزار جمعیت هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha