۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 2163
کد خبر: 84451008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش و طوفان تابستانه به رامیان و آزادشهر خسارت زد

۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۵۷
کد خبر: 84451008
بارش و طوفان تابستانه به رامیان و آزادشهر خسارت زد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - بارش شدید و رگباری باران همراه با وزش طوفان در برخی مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی رامیان و آزادشهر واقع درشرق استان گلستان باعث بروز خسارت به تعدادی از واحد مسکونی، قطع برق، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در تردد خودروهای عبوری در این ۲ شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا و براساس اطلاعات دریافتی از اهالی محلی، بارش رگباری باران عصر امروز جمعه در ارتفاعات رامیان و بخش چشمه ساران آزادشهر باعث آبگرفتگی و خسارت به چند خانه در روستاهای پاقلعه، کشکک، ویرو، فارسیان، رودبار و تیل آباد این ۲ شهرستان شده است.

فرماندار رامیان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت که بارش شدید و رگباری باران به مقدار ۱۶ میلی‌متر در کمتر از یک ساعت باعث شد تا آب زیادی در بستر رودخانه قره‌چای این شهرستان شود که بر این اساس هشدار خطر به مناطق مسکونی پایین دست نظیر شهر رامیان و روستاهای قره قاچ، توران ترک، توران فارس و تاتار علیا داده شد.

جواد صادقلو افزود: به دلیل وزش باد شدید و اتصال کابل‌های برق هم اکنون در چند روستای این شهرستان برق مشترکان قطع شده است که نیروهای اداره برق شهرستان درحال رفع مشکل هستند.

وی ادامه داد: براثر بارش شدید باران همراه با طوفان دیوار چند واحد مسکونی در روستای پاقلعه فرو ریخت و چند خانه و یک نانوایی دچار آبگرفتگی شدند که درحال حاضر با اعزام نیروهای امدادی هلال احمر کمک رسانی درحال انجام است.

فرماندار رامیان اضافه کرد: تیم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان نیز بلافاصه پس از وقوع بارش‌های رگباری که منجر به جاری شدن روان آب و گل و لای در سطح راه‌های راتباطی مناطق تفریحی و کوهستانی رامیان شده، جهت امداد رسانی به خانواده‌هایی که امروز برای تفریح به این مناطق رفتند، اعزام شده است.

صادقلو یادآور شد: هرچند در ماه‌های گذشته کانال‌ها و بستر رودخانه قره چای لایروبی شده اما به‌منظور جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی مدیران، مسوولان و دهیاران روستاهای مسیر سیلاب در آماده باش کامل بسر می‌برند.

همچنین بر اساس مشاهدات میدانی و گزارش برخی اهالی روستاهای بخش چشمه ساران آزادشهر، بارش شدید باران و جاری شدن روان آب ناشی از آن علاوه بر تخریب دیوار برخی از خانه‌های روستایی، چند دام سنگین را نیز با خود برده است.

در همین پیوند فرماندار آزادشهر به خبرنگار ایرنا گفت: بارش ناگهانی عصر امروز جمعه خارج از انتظار بود و تا کنون گزارشی درخصوص خسارات احتمالی اعلام نشده است.

حمیدرضا ملک حسینی افزود: بارش ۱۸ میلی‌متری باران در ارتفاعات چشمه ساران آزادشهر خطری برای مناطق پایین دست ندارد.

رامیان و آزادشهر درمجموع بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارند و نیمی از مساحت این ۲ شهرستان را کوهستان تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha