خبرهای برگزیده چهارمحال و بختیاری در هفته‌ای که گذشت

شهرکرد - ایرنا - پرداخت ۱۴۷ میلیارد ریال مانده مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان، تاکید بر تشدید نظارت‌ها در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، پایان زیرسازی راه‌آهن و واکسیناسیون ۷۰ درصد فرهنگیان از جمله مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری از ۳۰ مرداد تا پنجم شهریور ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.

در این هفته ستاد مقابله با کرونا چهارمحال و بختیاری تشکیل شد و مسوولان در خصوص آخرین وضعیت شیوع این ویروس در استان و ارائه راهکارها برای مهار هر چه بهتر گستردگی کرونا و کاهش اثرات مرحله پنجم تصمیماتی را اتخاذ کردند.

همچنین آیین معارفه فرماندار لردگان نیز این هفته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و با توجه به بررسی صلاحیت اعضای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی، برخی صاحب‌نظران و فعالان سیاسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایرنا ویژگی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی و تحلیل کردند.

نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا در چهارمحال و بختیاری تشدید شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حفظ سلامتی مردم در اولویت برنامه‌های استان است و در این راستا نیازمند بسیج همگانی و تعامل سازنده بخش‌ها و ارگان‌های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

جعفر مردانی افزود: همچنان در شرایط بحرانی شیوع کرونا قرار داریم و همان‌طور که از مردم انتظار داریم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند، از سوی دیگر نظارت‌ها بر جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان و ترددهای شبانه تشدید می‌شود.

دولت سیزدهم شهید رجایی را به‌ معنای واقعی الگوی خود قرار داده است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز به کار دولت جدید گفت: دولت سیزدهم، شهید رجایی را به‌ معنای واقعی، الگوی خود قرار داده و متفاوت از دولت‌های گذشته شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته افزود: دولت باید در اراده، انگیزه و عمل، گرفتار سُستی و روزمرگی نشود و از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کند و برنامه‌های سازنده ارائه دهد.

وی تصریح کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ناشی از آن نباید از معیشت مردم غافل شد در این مدت باید وزارتخانه‌های مرتبط با اقتصاد و معیشت، تمامی نگاه خود را به کاهش دردهای مردم در این عرصه معطوف کنند تا به اقتصاد جامعه، زندگی و معاش مردم رونق داده شود.

دورهمی‌ها بیشترین آسیب را در شیوع کرونا به چهارمحال و بختیاری وارد کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، بزرگ‌ترین عامل شیوع کرونا در استان را دورهمی‌های فامیلی اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از برگزاری این تجمعات دست‌کم به مدت یک ماه نیازمند نظارت‌های جدی هستیم.

مجید شیرانی افزود: استان ما در خصوص شیوع کرونا، بیشترین آسیب را از دورهمی‌ها دیده است و اگرچه دیگر تجمعات و مسافرت‌ها هم در این رابطه تاثیر داشته‌ است اما نقش دورهمی‌های فامیلی بسیار بیشتر از موارد دیگر است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا در استان انتظار می‌رود برگزاری هرگونه مراسم خانوادگی و اجتماعی به مدت یک ماه در استان ممنوع شود.

۱۴۷ میلیارد ریال مانده مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت:‌ ۱۴۷ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال بابت مانده مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول اعتبارات هزینه‌ای استانی این استان در سال گذشته پرداخت شد.

علی شهریارپور تاکید کرد: این مبلغ برای ۹۱ نفر از بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول اعتبارات هزینه‌ای استانی سال ۱۳۹۹ از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب دستگاه‌های اجرایی استان واریز شده است.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده در ۲ سال اخیر ۱۰۰ درصد مانده پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی‌ها تا پایان سال ۱۳۹۸ پرداخت شده و از این باب هیچ‌گونه مطالباتی باقی نمانده است که موفقیت قابل توجهی به شمار می‌آید.

چهارمحال و بختیاری با کمبود جدی پزشک متخصص مواجه نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌های اخیر با جذب پزشکان متخصص و فوق‌تخصص تا حد زیادی نیاز استان در این حوزه تامین شده است و کمبود جدی وجود ندارد.

مجید شیرانی افزود: حدود ۳۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۴۰۰ پزشک عمومی در سیستم دولتی استان وجود دارد که متناسب با سطح‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق مختلف استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: اگرچه در برخی تخصص‌های پزشکی نظیر جراحی قلب، متخصص گوش و حلق و بینی و آنژیوی قلب با کمبود متخصص روبرو هستیم اما این کمبود مقطعی است و به طور کلی می‌توان گفت کمبود جدی در این خصوص در استان وجود ندارد.

فرماندار جدید لردگان چهارمحال و بختیاری معرفی شد

رضا بابامیری ساطحی در نشستی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و معاون سیاسی امنیتی استاندار به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان لردگان معرفی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین معارفه فرماندار لردگان گفت: توسعه همه‌جانبه لردگان مورد توجه باشد و در اولویت کاری تمامی مسوولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.

اقبال عباسی با بیان اینکه در طول فعالیت نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به توسعه مناطق کمتر برخوردار کشور از جمله چهارمحال و بختیاری شد، تصریح کرد: از مجموع ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات استان در سال‌جاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به شهرستان لردگان اختصاص یافت.

بارش‌های پاییزی کمی برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های فصلی به نظر می‌رسد بارش‌های پاییز امسال در استان کمتر از نرمال باشد و با تاخیر آغاز شود.

معصومه نوروزی افزود: پیش‌بینی‌ها گویای آن است که بارش‌ها در آبان کمتر از نرمال است اما در آذرماه از شدت بیشتری نسبت به آبان برخوردار می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم در تاخیر بارش‌ها و کاهش آن نسبت به میانگین بلند مدت، نقش دارد و این نگرانی را هم شکل می‌دهد که خطر وقوع خشکسالی همچنان استان را تهدید کند.

زیرسازی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به پایان رسید

استاندار چهارمحال و بختیاری، طول مسیر راه‌آهن مبارکه اصفهان به سفیددشت به شهرکرد را ۹۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: زیرسازی مسیر و ایستگاه‌های این طرح تکمیل شده و تنها ایستگاه شهرکرد و ریل‌گذاری آن باقی مانده است.

اقبال عباسی اظهار داشت: طرح راه‌آهن استان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: علت اینکه ایستگاه شهرکرد تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است مشکل تملک زمین بود که به نظر می‌رسد این مشکل نیز برطرف شده است و به زودی عملیات اجرایی ایستگاه در منطقه رحمتیه آغاز شود.

۷۰ درصد فرهنگیان چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا واکسینه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزدیک شدن به اول مهرماه گفت: در استان ۱۷ هزار و ۵۰۰ در حوزه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مشمول دریافت واکسن هستند که همه این همکاران برای واکسیناسیون دعوت شدند و معرفی‌نامه واکسیناسیون در کارتابل شخصی آن‌ها ارسال شده است.

فرحناز قائدامینی با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون فرهنگیان از هفتم تا 27 مرداد انجام شد، گفت: در این طرح ۶۵ درصد فرهنگیان و همکاران آموزش و پرورش استان برای مقابله با ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: پنج درصد دیگر همکاران نیز در زمان برگزاری انتخابات و همچنین به دلیل شرایط سنی و یا داشتن بیماری زمینه‌ای پیش از اجرای طرح واکسیناسیون فرهنگیان برای مقابله با کرونا واکسینه شده بودند.

۱۸ کد رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال‌ و بختیاری ایجاد شد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اضافه شدن ۱۸ کد رشته جدید به مجموع کد رشته‌های این دانشگاه گفت: از این تعداد، پنج کد رشته برای نخستین بار از سال تحصیلی جدید آماده پذیرش دانشجو در مراکز دانشگاهی این استان خواهد بود.

بهروز شایق بروجنی افزود: رشته‌های تربیت مربی مهدکودک، پرورش زنبور عسل و تربیت مربی نمایش کودک در مقطع کاردانی حرفه‌ای و عکاسی خبری و عملیات روانی نیز در مقطع کارشناسی حرفه‌ای از جمله رشته‌های تحصیلی جدیدی به شمار می‌روند که در مراکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری ایجاد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha