۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84451350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۳۸۰ تن زباله در سنندج به محل دفن پسماندهای شهری منتقل می شود

سنندج- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج، گفت: روزانه بیش از ۳۸۰ تن زباله در این شهر جمع آوری و به محل دفن پسماندها انتقال داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیروان غفوری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ساماندهی و استانداردسازی محل دفن پسماند سطح شهر به دلیل نزدیکی به سکونتگاههای شهری و روستایی و جلوگیری از مشکلات حاصل از گازهای سمی تولید شده و تهدیدهای زیست محیطی و بهداشت عمومی خاکریزی محل دفن پسماندهای شهری  بصورت مستمر اجرا می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به تمهیدات فراهم شده تمامی خاک و نخاله‌های سطح شهر به محل دفن پسماندها هدایت شده که این مهم به منظور حفظ بهداشت عمومی و پوشش مرتب و روزانه پسماند و اطفای حریق‌های احتمالی در محل انجام می شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اعلام کرد: با توجه به پایان پیمان با پیمانکار امسال، مدیریت خاک و نخاله به مناطق سه‌گانه و نواحی واگذار شد.

وی اظهار داشت: پس از واگذاری مدیریت خاک ونخاله‌های سطح شهر به مناطق و هدایت آن به محل دفن با مشکل مواجه شد که همین امرموجب ایجاد نگرانی به دلیل انتشار بوی بد و آتش‌سوزی‌های احتمالی ناشی از آن شد.

غفوری با اشاره به اجرای خاکریزی محل دفن پسماندهای شهرداری،گفت: با استفاده از ۵۲۴ سرویس خاک؛ محل تخلیه و دفن پسماندها به صورت کامل پوشش داده شد.

وی اضافه کرد: ماشین آلات سنگین از قبیل، بیل مکانیکی و خودروهای سنگین برای تامین خاک مورد نظرمطابق قبل با هدف پوشش پسماند و عدم انتشار بوی بد و حفظ بهداشت زیست محیطی در محل دفن پسماندهای شهری مستقر و خاک‌ریزی مستمر را انجام خواهند داد.

نصب علائم و تابلوهای ترافیکی در میدان لیلاخ

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سنندج اظهار داشت: یکی از طرحهای شهرداری در راستای کاهش و روانسازی ترافیک احداث میدان و همچنین احداث بلوار۳۶ متری جهت اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیرهمسطح سنجرخان است.

عرفان فتحی افزود: با توجه به اینکه عملیات اجرایی احداث میدان و همچنین احداث بلوار ۳۶ متری خاتمه یافته و این بلوار زیربار ترافیک رفته است بنابراین در راستای ایمن‌سازی و همچنین پیشگیری از تصادفات اقدامات ایمن سازی این بلوار تازه احداث شده در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی با اشاره به نصب علائم و تابلوهای ترافیکی در میدان لیلاخ وهمچنین پروژه بلوار ۳۶متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان گفت: نصب علائم و تابلوهای ترافیکی و  همچنین خط کشی در راستای افزایش ضریب ایمنی معابر این مسیر، کاهش و روان سازی بار ترافیکی، کاهش تصادفات و داشتن دید مناسب رانندگان در این معبر تازه احداث شده اجرا شد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha