۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84451396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان کردستانی آغاز شد

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 84451396
مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان کردستانی آغاز شد

سنندج- ایرنا- معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان، تزریق دُز دوم واکسن فرهنگیان در مراکز تخصصی آموزش و پرورش در شهرستانها و مناطق تابعه استان از امروز آغاز شد.

 افشین خوشگوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرهنگیانی که در مرحله اول اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند، در مرحله دوم نیز بر اساس تاریخ قید شده در برگه‌های اعلامی، دز دوم واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی به نحوه حضور فرهنگیان در مراکز تخصصی واکسیناسیون آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: براساس برنامه زمان بندی، فرهنگیان به صورت آموزشگاهی و در نوبت خود در ۱۶ مرکز تعیین شده حاضر و واکسیناسیون انجام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در مرحله اول واکسیناسیون فرهنگیان، تعداد ۱۷ مرکز تخصصی تعیین و ۱۹ هزار و ۱۰۷ نفر از فرهنگیان دُز اول واکسن را دریافت کرده اند که معادل ۸۵ درصد از جمعیت فرهنگیان استان است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قبل از بازگشایی مدارس، فرهنگیان برای آغاز سال تحصیلی جدید دُز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق خواهند کرد.

تزریق دز دوم واکسن فرهنگیان، در مراکز تخصصی آموزش و پرورش در شهرستانها و مناطق تابعه استان از امروز شنبه ۶ شهریور آغاز شده و تا ۲۲ شهریور ادامه دارد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۵ شهریور، ۴۳۸بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۸۶۸بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که  ۸۸ بیمار مبتلا  در بخش ویژه (آی سی یو) تحت مراقتبهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر جمعه در کردستان یک هزار و ۴۷۳ قربانی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha