۶ مرکز واکسیناسیون شیفت عصر در کرمانشاه راه‌اندازی شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: به منظور سرعت بخشیدن در کار واکسیناسیون، ۶ مرکز واکسیناسیون شیفت عصر در شهر کرمانشاه با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی شد.

دکتر «رضا منصوری» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: مرکز واکسیناسون حضرت خدیجه کبری (س) در شهرک الهیه، مرکز خلیج فارس واقع در سیلو روبروی یگان ویژه، مرکز خودرویی و مرکز دانشگاه آزاد با کمک نیروهای بسیج جامعه پزشکی راه اندازی شده که در شیفت عصر نیز کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: شیفت عصر مرکز تجمیعی دانشکده بهداشت نیز از روز شنبه (دیروز) فعال شده و شیفت عصر مرکز باغ نی نیز امروز توسط نیروهای بسیج جامعه پزشکی راه اندازی شده است.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: فعالیت این ۶ مرکز در شهر کرمانشاه برای کمک به اجرای واکسیناسیون به عنوان تنها راه پیشگیری از این بیماری و کاهش فوتی ها انجام دادیم.

وی افزود: تاکنون پنج گام را در طرح شهید سلیمانی برداشتیم اکنون در گام پنجم هدف اصلی بحث کمک به واکسیناسیون است که همکاران ما در سطح استان تقریباً در تمامی مراکز تجمیعی به صورت مشارکتی با مجموعه دانشگاه فعالیت دارند.

منصوری تصریح کرد: با توجه به اینکه شیفت عصر این مراکز غیرفعال بود ما به این نتیجه رسیدیم که شیفت عصر مراکز را فعال کنیم که خوشبختانه تا به امروز موفق شدیم مراکز فوق را فعال کنیم که این مراکز به صورت کامل توسط همکاران ما در بسیج جامعه پزشکی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۰ فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی از همان ابتدای کار همکاران ما از طریق بسیج اقشار و پیشکسوتان در بحث غربالگری و بیماریابی و اطلاعات و آمار اولیه کمک خوبی به مجموعه دانشگاه کردند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: پس از اینکه طرح شهید سلیمانی در ۲۲ آبان ۹۸ در قالب سه تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی فعال شد عمده کار تیم های حمایتی و تا حدودی حضور فعال در تیم های نظارتی به عهده نیروهای بسیج بوده و بحث تیم های مراقبتی نیز به عهده حوزه دانشگاه بوده است.

بیش از ۷۱۲ هزار نفر از مردم استان واکسن دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با بیان اینکه اکنون روزانه ۳۵ هزار دُز واکسن در استان تزریق می شود، گفت: تاکنون ۷۱۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که از این تعداد ۵۲۶ هزار و دوز اول واکسن و ۱۸۶ هزار نفر نیز دوز دوم می باشد.

دکتر «محمودرضا مرادی» به ایرنا افزود: ما این توانایی را داریم که روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار دوز واکسیناسیون در کرمانشاه انجام دهیم و در این صورت طی یک ماه آینده تمام گروه های هدف در استان واکسینه خواهند شد.

وی اظهار داشت: کار واکسیناسیون در ۴۱ مرکز تجمیعی و سه سایت خودرویی در استان کرمانشاه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقروکلیایی و سرپل‌ذهاب در وضعیت قرمز، شهرستان‌های روانسر، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت نارنجی و شهرستان ثلاث باباجانی هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha