۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84451502
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تلخ ترین روز کرونایی خراسان شمالی با ۱۹ فوتی

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 84451502
تلخ ترین روز کرونایی خراسان شمالی با ۱۹ فوتی

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: با فوت ۱۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، این استان در موج پنجم تلخ‌ترین روز کرونایی خود را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیداحمد هاشمی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: همچنان روند صعودی مبتلایان و فوتی های کرونایی ادامه دارد و این وضعیت موجب بحرانی شدن بیمارستان های استان شده است.

وی افزود: هم اینک ۹۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و در چند روز گذشته تعداد بستری های کرونایی از مرز هزار نفر نیز گذشت.

هاشمی با بیان اینکه همچنان استان با کمبود نیروهای درمانی مواجه است، گفت: گرچه به تمامی نیروهای پرستاری بازنشسته با عقد قرارداد ۸۹ روزه فراخوان زدیم اما در این امر موفق نبودیم و در این بین پرستارهایی که در بخش اداری علوم پزشکی استان فعالیت می کردند نیز موظف به فعالیت در بیمارستان ها شدند.

وی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان، یادآور شد: گرچه شهرستان های مانه و سملقان و شیروان وضعیت بهتری در رعایت شیوه نامه بهداشتی دارند ولی در مجموع میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان رضایت بخش نیست.

واکسیناسیون ۳۰ درصد جمعیت هدف در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۵۶ هزار دُز واکسن کرونا در استان دریافت و ۲۵۵ هزار دُز آن توزیع شده است.

وی افزود: از این میزان ۲۰۸ هزار دُز در خراسان شمالی تزریق شده است یعنی ۳۰ درصد جمعیت هدف این خطه در برابر کرونا واکسینه شده اند که در این میان شهرستان گرمه بیشترین میزان تزریق واکسیناسیون را در استان دارد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۵۶ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha