۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84451661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ طرح در جنوب خراسان رضوی افتتاح شد

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبر: 84451661
۳۰ طرح در جنوب خراسان رضوی افتتاح شد

گناباد- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت ۳۰ طرح در مجموع با صرف اعتبار ۱۲۰ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال روز شنبه در شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد ۱۹ طرح با ۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در گناباد، پنج طرح با هفت میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال در خواف و ۶ طرح با ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان بجستان به بهره برداری رسید.

فرماندار گناباد در آیین بهره برداری از طرحهای هفته دولت این طرحها را شامل ۱۷ طرح مخابراتی، طرح آبرسانی و افتتاح ساختمان آتش نشانی روستاهای بیلند و زیبد ذکر کرد.

حامد قربانی گفت: طرحهای مخابراتی شامل راه اندازی و توسعه اینترنت پرسرعت ADSL،  توسعه شبکه تلفن ثابت، ایجاد شبکه با فیبر نوری، احداث سایت همراه در روستاهای پچک و مهاباد، سایت همراه مسکن جوانان شهر کاخک و  سایت های ۴G کلات و خانیک، فیبر نوری، مرکز تلفن با کافوی نوری در شهرک اندیشه باغ آسیا، ایجاد شبکه کافوی نوری در خانیک و FTTH  مرکز ولیعصر(ع) و طرحهای توسعه تلفن ثابت و Adsl در ۱۰ نقطه شهری و روستایی از مراکز تابعه کاخک و بیدخت و سایر روستاهای شهرستان است.

وی گفت: طرح آبرسانی روستای بیلند شهرستان گناباد شامل احداث یک باب مخزن بتنی زمینی ۵۰۰ مترمکعبی،۲ باب ایستگاه پمپاژ شناور، اصلاح شبکه توزیع به طول ۱۷۰۰ متر، سه باب حوضچه شیرآلات آجری شبکه توزیع و بازسازی و نوسازی ۱۲۰ فقره انشعاب است.

فرماندار خواف هم از بهره برداری پنج دستگاه پست هوایی برق با اعتبار هفت میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ دستگاه پست هوایی در شهر نشتیفان و سه دستگاه دیگر در شهر خواف نصب شده است.

حسین سنجرانی گفت: حدود ۴.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار در راستای تامین برق متقاضیان جدید و بیش از پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی طی امسال در این شهرستان احداث شده است.
وی گفت: حدود هشت کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده با هدف بهبود سطح ولتاژ و کاهش شعاع تغذیه تبدیل شده است.

وی افزود: ۲ هزار کیلومتر شبکه هوایی فشار ضعیف و متوسط  و حدود ۱۰ کیلومتر شبکه زمینی عهده دار تامین برق بیش  از ۵۰ هزار و ۵۲۶ مشترک در شهرستان خواف است.

فرماندار بجستان نیز گفت: پنج طرح برق رسانی به مناطق روستایی و یک طرح شامل ساختمان محل استقرار گروه سلامت روستای سریده همزمان با هفته دولت در این شهرستان به ثمر نشسته است.

حسین  ابراهیمی کردیانی گفت: برای بهره برداری از طرحهای برق رسانی ۱۷ میلیارد ریال و احداث ساختمان استقرار گروه سلامت روستای سریده هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون رال اعتبار هزینه شد.

وی گفت: ساختمان استقرار گروه سلامت روستای سریده به همت محمد عبداللهی یکی از خیران و به یادبود مرحومه فاطمه مرادی احداث شده است.

۱۳۲ طرح با هزینه هزار و ۴۷۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال طی هفته دولت در شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف در جنوب استان خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف در مجموع با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷، ۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha