۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84451839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۹۸ مورد نمونه‌گیری کرونا در سنندج انجام شد

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰
کد خبر: 84451839
۸۹۸ مورد نمونه‌گیری کرونا در سنندج انجام شد

سندج - ایرنا - رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در چهار روز گذشته تعداد ۸۹۸ مورد نمونه گیری از نظر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مراکز تست این شهرستان انجام شده است.

دکتر جهانبخش یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتظار می‌رود شهروندان سنندجی در شرایط کنونی که قرمز کرونایی است، پروتکلهای بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی از مردم خواست یاریگر کادر سلامت در مقابله با این بیماری مهلک کووید۱۹ باشند و افزود: فقط با استفاده از ماسک، اجتناب از برگزاری مراسم شادی و عزا و عدم شرکت در دورهمی‌ها می‌توان از شرایط کنونی عبور کرد.

رییس مرکز بهداشت سنندج به کار غسل فوتی های ناشی از کرونا اشاره و اضافه کرد: تمام اقدامات غسل و کفن و دفن این اموات به صورت کاملا بهداشتی و در راستای رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکلهای بهداشتی و با حضور کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در آرامستان بهشت محمدی انجام می شود.

یوسفی در ادامه به بازرسی از اصناف سنندج در چهار روز گذشته اشاره کرد و گفت: در ادامه روند اقدامات کنترلی و تشدید نظارت بر تخلفات کرونایی، بازرسان این مرکز موفق به کشف و ضبط مقدار ۴۳۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف شدند.

وی ادامه داد: ۱۱ اکیپ مشترک گشت ستادی از یک اداره و ۶۵ واحد صنفی مختلف بازدید و بازرسان این مرکز در سطح محیطی ۴۵۶ واحد صنفی مختلف و اماکن عمومی و تجاری و مراکز پزشکی را مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.

رییس مرکز بهداشت سنندج ضمن اشاره به پلمپ یک باب سالن غذاخوری بخاطر عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در دوران کرونا، از صدور ۱۶ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی به مراکز خاطی در ۴ روز گذشته خبر داد.

یوسفی اظهار داشت: در این مدت(چهار روز گذشته) همچنین پنج مورد شکایات مردمی و ۱۴ مورد اخطاریه صادر شده است و اخطاریه‌های قبلی گذشته نیز مورد پیگیری های لازم قرار گرفت.

وی در زمینه اقدامات صورت گرفته بر فعالیت گروه شغلی رستوران و آبمیوه و فست فود و مراکز مشابه نیز گفت: به دلیل حساسیت این گروه شغلی و ارتباط مستقیم با امنیت سلامت مردم، بازرسان این مرکز در مدت یاد شده ۱۴۲ مورد بازدید از مراکز یاد شده انجام دادند.

رییس مرکز بهداشت سنندج افزود: در زمینه نظارت بر سلامت نان، کارشناسان این مرکز ضمن بازدید از تعدادی از خبازیهای سطح شهر ۱۰ مورد نان را برای تایید سلامت از نظر مقدار نمک تعیین شده در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرار دادند.

یوسفی در خصوص اقدامات نظارتی بر فعالیتهای صورت گرفته در رابطه بهبود کیفیت آب شرب شهری، یادآور شد: در چهار روز گذشته بازرسان بهداشت محیط ۳۴ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۲۲۲ مورد تست کلر سنجی شبکه لوله کشی آب شهری و مناطق روستایی را به انجام رسانده اند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۶ شهریور، ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۸۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که  ۸۵ بیمار مبتلا  در بخش ویژه (آی سی یو) تحت مراقتبهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر چمعه در کردستان یک هزار و ۴۷۵ قربانی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha