هزینه‌کرد هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در حوزه راهداری خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۲۳ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری است که بیش از هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آنها هزینه شده است.

 اسدالله جلال‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه‌ها شامل عملیات تعریض، نوسازی و بهسازی راه روستایی، اجرای روشنایی، احداث راه روستایی، احداث پل، اصلاح شیب شیروانی، روکش آسفالت سرد و گرم و احداث قرنیز در راه‌های استان است.

وی افتتاح روکش اسلاری سیل محور سه راهی بشرویه - دیهوک برای اولین بار در استان را از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری هفته دولت عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افتتاح پروژه‌های تعریض و بهسازی محور سربیشه - درح - مرز ماهیرود، اصلاح شیب و شیروانی و آسفالت گرم محور نهبندان - بیرجند و عملیات روکش آسفالت محورهای فرعی راه روستایی نهبندان به طول ۲۰ کیلومتر را از دیگر پروژه‌ها برشمرد.

وی بیان کرد: تعدادی پروژه در هفته دولت در شهرستان‌های خوسف، درمیان، بشرویه، سربیشه، فردوس، قاینات، نهبندان، طبس و زیرکوه به بهره‌برداری می‌رسد که در افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور در جاده‌های استان نقش موثری دارد.

استان پهناور و کویری خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر راه دارد و ششمین استان از نظر طول راه‌ها در سطح کشور است. این پهناوری و فاصله زیاد بین شهرهای استان در نتیجه رانندگی طولانی مدت لزوم افزایش ایمنی راه‌ها را دوچندان کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha