۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84451949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی در بازار بیرجند مهار شد

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبر: 84451949
آتش‌سوزی در بازار بیرجند مهار شد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان‌ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: آتش‌سوزی در سرای گلشنی بازار بیرجند که ظهر امروز روی داد، با تلاش ۶ تیم‌ آتش نشانی مهار شد.

علی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه آتش‌سوزی در بازار بیرجند ساعت ۱۲ و ۳۶ دقیقه امروز به آتش‌نشانی اعلام و بلافاصله نزدیک‌ترین تیم از ایستگاه میدان امام خمینی (ره) به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: با توجه به گستردگی حادثه که در ۲ انبار تابلو فرش در زیر زمینی واقع در سرای گلشنی اتفاق افتاده بود، سه تیم دیگر هم به محل حادثه اعزام شدند و حریق بعد از حدود سه ساعت مهار شد.

وی بیان کرد: در مجموع ۶ تیم آتش نشانی از سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شده‌اند اما چون مواد قابل اشتعال کندسوز در زیرزمینی این غرفه دچار حریق شده و دود زیادی تولید کرده، علت حادثه هنوز مشخص نشده است.

رییس سازمان‌ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: در سرای گلشنی بازار بیرجند پشم، نخ، فرش و کرک بوده که حجم دود آن زیاد است و کار تهویه را برای نیروهای امدادی سخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در گذشته به کسبه و بازاریان استان به صورت حضوری، کتبی یا شفاهی درخصوص رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه در چنین مکان‌هایی تذکرات زیادی داده شده اما مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

حسینی گفت: خیلی از انبارها و مغازه‌داران و غرفه‌داران توصیه‌های ایمنی را جدی نمی‌گیرند در نتیجه شاهد چنین حوادث و ایجاد خسارت هستیم که البته در این حادثه احتمالا خسارت مالی کمتر است چون تیم‌های اطفای حریق سریع به محل رسیدند.

وی افزود: انتظار داریم کسبه و شهروندان بیشتر به فکر سرمایه‌های خود باشند و در انجام اقدامات پیشگیرانه دقت بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha