۳۱ هزار خودروی پلاک غیربومی از ورودی‌های گیلان بازگردانده شدند

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در زمان اجرای طرح ممنوعیت تردد کرونایی ۲۴ مرداد تا پنجم شهریورماه، ۳۱ هزار خودرو با پلاک غیربومی از ورودی‌های گیلان بازگردانده شدند.

سرهنگ جاور صفاری روز  یکشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان اجرای طرح یاد شده، شاهد کاهش ۴۷ درصدی ورود مسافر به استان بودیم که ۳۱ هزار خودرو با پلاک غیربومی به شهرهای شان باز گردانده شدند.

وی همچنین اظهار داشت: در همین مدت اجرای محدودیت های ترافیکی مصوب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، ۱۱ هزار خودرو به دلیل ورود و تردد غیرمجاز در سطح استان گیلان اعمال قانون شدند.

تداوم محدودیتها در استان گیلان

رئیس پلیس راه گیلان از تداوم اجرای محدودیتها در این استان خبر داد و گفت: با وجود کاهش انسداد فیزیکی با اتمام این طرح، به دلیل قرمز بودن ۱۲ شهرستان و نارنجی بودن پنج شهرستان استان، ورود خودروهای شخصی با شماره پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین خروج از این شهرها به شهرهای دیگر ممنوع است.

سرهنگ صفاری همچنین یادآور شد: محدودیت های تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان در سطح استان ادامه دارد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان از مردم خواست تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده شان محددیت های کرونایی را با جدیت رعایت کنند .

با اعمال ۲ هفته ممنوعیت تردد به نظر می رسد تعطیلی مشاغل و ادارات و ممنوعیت سفر به استان تاثیر گذار بوده و پنج شهرستان رودسر، املش، شفت، فومن و رضوانشهر که پیش از این در رنگ بندی قرمز کرونایی قرار داشتند، اکنون نارنجی شده اند اما رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، تالش ، رودبار، بندانزلی، آستارا ، لنگرود و  ماسال به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز "پرخطر کرونایی" هستند. 

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ بیش از یکهزار و ٧٠٠ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان کیلان بستری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha