استاد دانشگاه:دولت ازظرفیت استانها برای رفع مشکلات استفاده کند

ساری – ایرنا – استاد دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به خواسته مردم از دولت برای رفع مشکلات و چالش های پیش آمده گفت: با توجه به اینکه هر یک از استان ها دارای ویژگی های خاص خود هستند ،دولت با استفاده از این ظرفیت های جغرافیایی می تواند در رفع مشکلات برنامه ریزی و اقدام کند .

محمد مدانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر این نکته که نطق های تبلیغاتی تلویزیونی رئیس جمهوری در مراکز استان های کشور نشان می دهد که ایشان به همه این پتانسیل های کشور واقف هستند و از طرفی در طول سال های پس از انقلاب این موارد همراه با مستنداات تهیه شده است ،افزود : به پشتوانه همین ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و شناخت درست و صحیح دولت از این مسایل انتظار ،می رود برنامه ریزی های خوبی در این عرصه صورت بگیرد تا برخی مشکلات از طریق همین داشته ها مرتفع شود .

این استاد دانشگاه مازندران گردشگری ، کشاورزی ، دامپروری و شیلات را از  ظرفیت های خطه شمال که  بدرستی استفاده نشده است ، اشاره کرد و ادامه داد:  در حوزه تولید مرکبات و برنج ، گل و گیاه و محصولات آبزیان  مازندران رتبه نخست  کشور را دارد اما بواسطه نبود زیر ساخت های لازم در این بخش از جمله صنایع تبدیلی ، مکانیزاسیون و بازرگانی بخش هایی از این محصولات تبدیل به ضایعات و یا فرآوری نشده  از بین می روند .

به گفته مدانلو در حالیکه با فراهم شدن این زیرساخت ها و با توجه به قرارداشتن مازندران در حاشیه دریای خزر و همسایگی به کشورهای حاشیه آن می تواند از این ظرفیت برای صادرات استفاده کند و  علاوه ب افزایش درآمد تولید کنندگان ،کشور نیز به سودآوری  ارزی خوبی برسد .

وی با اشاره به وجود برخی چالش در مازندران اضافه کرد : این که استان پر آب با چالش کم آبی و خشکسالی ها  در کشاورزی و حتی تامین آب شرب مواجه باشد، اصلا قابل پذیرش نیست.

استاد دانشگاه آزاد مازندران زهکشی و تسطیح اراضی کشاورزی شمال ، مهار آب های سطحی با ساخت سد  و توجه ویژه به آببندان با هدف احیا و مرمت آنها ،مهمترین و  اولویت های توجه به بخش کشاورزی این خطه است که دولت می تواند به آن اهتمام کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مازندران از نظر زیر ساخت های الکترونیکی و کسب و کار های نوین موقعیت مناسبی را در سطح کشور دارد ، افزود : این فضا به دولت این فرصت را می هد تا زمینه و بستر برای ایجاد اشتغال فراهم کند تا بخشی از مشکلات اشتغال استان مرتفع شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha