٧٣۵ بیمار کرونایی در استان سمنان بستری هستند

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ٧٣۵ بیمار کرونایی اکنون در خیز پنجم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: چهار نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در شبانه روز گذشته فوت کردند.

وی بیان کرد: ۳۹۹ نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان در شبانه روز گذشته مراجعه کردند که تست کرونای ۳۵۵ نفر از آن‌ها مثبت بود.

دانایی ادامه داد: از این تعداد ۳۱۶ نفر برای طی کردن دوره درمان در قرنطینه خانگی هستند و ۳۹ نفر به علت وخامت حال بستری شدند.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته ۴۸ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان سمنان با بهبودی نسبی از این مراکز مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در خیز پنجم استان به حالت ثبات رسیده، ولی همچنان استان سمنان در شرایط بحرانی کرونا قرار دارد و از آن خارج نشده است.

وی تاکید کرد: توصیه ها همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در جمع‌ها و استفاده از ماسک برای سلامت شهروندان است. 

دانایی با تاکید بر ضرورت مراجعه زودرس‌تر شهروندان در صورت داشتن علایمی مانند تب، بدن‌درد یا سرفه و تنگی نفس در اولین زمان ممکن به مراکز درمانی به ویژه مراکز ١۶ ساعته، ادامه داد: مراجعه دیررس و در مرحله نهایی معضلی است که درمان را برای نیروهای بهداشت و درمان سخت می‌کند. 

وی درباره روند واکسیناسیون کرونا در استان سمنان افزود: ١۵۶ هزار و ۶٠٠ دز واکسن تاکنون به مردم تزریق شد و سرعت واکسیناسیون در استان سمنان مطلوب است.

طبق اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، سه شهرستان آرادان ، سرخه و میامی در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان شاهرود ، دامغان ، سمنان ، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha