فرامین اخیر رهبر معظم انقلاب، چراغ راهی برای مسوولان است

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیات دولت، چراغ راهی برای مسوولان در سال های آینده است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ترمیم اعتماد عمومی، افزود: یکی از راههایی که می تواند موحب عملی شدن این مقوله مهم‌ شود، یکی شدن حرف و عمل مسوولان است یعنی دولت مردان به وعده هایی که می‌دهند عمل کنند تا زمینه برای آسیب دیدن اعتماد مردم فراهم نشود.

وی با بیان اینکه ‌به فرموده رهبر معظم انقلاب، بزرگترین سرمایه یک دولت اعتماد مردم است، اضافه کرد: وقتی جامعه می تواند رشد کند که مردم به مسوولان اعتماد داشته باشند؛ اعتماد متقابل بین مردم و مسوولان سبب پبشرفت کشور می شود ولی اگر مسوولان چیزی بگویند و مردم بگویند دروغ است، کشور به سمت پیشرفت حرکت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم در گذشته از شعارهایی که عمل نمی شد، خسته می شدند، اظهار کرد: اگر مردم احساس کنند مسوولان با آنها صادقانه برخورد و ‌به گفته خود عمل می‌کنند، زمینه بازسازی اعتماد مردم فراهم می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر مردم ببینند و احساس کنند مسوولی برای عمل به وعده هایش تلاش می‌کند، با مردم صادق بوده و به دنبال حل مشکل ملت است و دنبال حاشیه سازی نیست، اعتماد خواهند کرد.

وی گفت: اگر شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است بنابراین منش اشرافی گری نباید در آن راه یابد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به محور قرار دادن عدالت در تمام امور، افزود: مهمترین ویژگی یک کارگزار دولتی عدالت محوری است، هم خودش باید دنبال عدالت باشد و هم‌جامعه را به سمت آن سوق دهد.

آیت الله شبستری ادامه داد: عدالت و پیوست آن مهمترین نکته در فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب است و باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری درنخستین دیدار با اعضای هیات دولت، بازسازی انقلاب در همه عرصه های مدیریتی ، انقلابی بودن همراه عقلانیت، مردمی بودن ورفتن به میان مردم ، توجه به عدالت درهمه دستورالعمل ها، احیا وترمیم اعتماد وامید مردم، ضرورت اجرای وعده ها ویکی شدن حرف وعمل مسوولان ومبارزه با بسترهای فساد را از جمله محورهایی عنوان کرد که باید اولویت کاری دولتمردان و مسوولان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha