۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84454075
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجموعه شعر «چون صفر تهی، چون الف تنها» در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

شهرکرد- ایرنا- مجموعه شعر «چون صفر تهی، چون الف تنها» سروده رضا طهماسبی شاعر جوان چهارمحال و بختیاری و از تولیدات حوزه هنری استان منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، رییس حوزه هنری استان گفت: این مجموعه شعر شامل ۱۵ غزل، هشت شعر نیمایی، چهار چارپاره و اشعار دیگری است که دل‏خوشی، صدای تو، در مقام صبر، گفت‌‏وگو، تنهایی سیمرغ، بی‌‏ترانگی، مادر و از خواب‌‏های گم‌شده تو، عناوین اشعار نیمایی این مجموعه به شمار می‌روند.

حجت‌الله شیروانی افزود: این شاعر جوان  بهاریه، درخت فروردین، سعدیانه، از بامداد روی تو دیدن، سررسید، برادرانه، برای «رامتین»، برادرم، شرب‌الیهود، میان مردگان، چامه مهجور، زلف و زنجیر، سروده از یاد رفته، نزدیک‌تر از لب به تکلم و سِرِّ سربه ‏مُهر را به عنوان عناوین غزل‌های خود انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه نغمه‌های ناخوانده، بی‏خوابی، دشت دوزخی و آسمانِ کوتاه، چارپاره‌های این مجموعه را شکل می‌دهند، تصریح کرد: قصیده‌های این مجموعه نیز جان سخن، اخوانیه و دعای گوشه‏‌نشینان نام دارند.

شیروانی همچنین اظهار داشت: درخت شکفته در بهمن عنوان قطعه و چشم‏‌ها، عنوان ترکیب‌بند ذکر شده در این مجموعه شعر به شمار می‌روند و ۲ رباعی پایان‌بخش این مجموعه است.

به گزارش ایرنا، مجموعه شعر «چون صفر تهی، چون الف تنها» با شمارگان یک هزار و ۲۵۰ نسخه و در ۶۴ صفحه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گفته مسوولان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مراحل تدوین ۲ کتاب جدید با محوریت تصویرسازی تصویرگران استان و دیگری روایتگری زندگی بومی و محلی در مجموعه عکس به پایان رسیده است و به زودی با صدور مجوزهای لازم به زیر چاپ خواهند رفت.

همچنین در هفته گذشته، کتاب چِقِن بَسته در حوزه شعر گویش محلی به شمارگان یک هزار و ۲۵۰ و در ۱۴۶ صفحه از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha