عمل دولت به وعده‌ها اعتماد آسیب دیده مردم را ترمیم می‌کند

مشهد-ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عمل به وعده ها به ویژه وعده های تحقق نیافته دولت پیشین، اعتماد آسیب دیده مردم به دولت و امید آنان به دولتمردان و مسوولان را ترمیم می کند.

حمیدرضا ترقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره با سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت سیزدهم پیرامون لزوم احیای اعتماد و امید مردم به دولت افزود: عوامل از بین رفتن اعتماد مردم چند مورد است که مهمترین آن عدم تحقق وعده های دولت گذشته بوده که به این اعتماد خدشه وارد کرده است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این بی اعتمادی را می توان، عدم صداقت دولت با مردم و تناقضات بین سخنان مسوولان با عملکرد آنان در اجرا دانست.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: مشارکت ندادن مردم در حل مشکلات کشور و عدم حضور مسوولان در بین مردم برای دیدن مشکلات و رنجشان از نزدیک و ارتباط رو در رو با آنان، دلیل دیگری است که اعتماد مردم را نسبت به دولت کاهش می دهد.

ترقی افزود: برای جبران کاهش اعتماد مردم نسبت به دولت و دولتمردان باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، همه وعده هایی که در گذشته به مردم داده شده بود احصا گردد و مسوولان پیگیر تحقق و اجرای این وعده ها شوند.

وی اضافه کرد: اگر مردم صدق وعده دولت را باور کنند و وعده های مسوولان محقق شود می تواند نقش بسیار موثری  در جلب اعتماد دوباره مردم داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: از سوی دیگر مسوولان باید یکصدا بوده و تناقضی بین سخنان آن با مردم وجود نداشته باشد، تناقضات در مسائل مختلف به طور طبیعی می تواند موجب بی اعتمادی مردم به مسوولان شود، لذا یکصدایی و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی، نقش موثری در افزایش اعتماد مردم به دولت دارد.

ترقی افزود: مردم را به حساب آوردن و مشارکت دادن آنان در مسایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اهمیت دادن به نقطه نظرات آنان می تواند به ترمیم این اعتماد خدشه دار شده، کمک کند و به قول رهبر معظم انقلاب، این امر، نشانه مردمی بودن دولت است.

وی ادامه داد: استفاده از نظرات نخبگان جامعه در رشته ها و علوم متعدد که هم می تواند نخبگان در احزاب و هم نخبگان در دانشگاه ها و محافل تحقیقاتی و پژوهشی را شامل شود اعتماد مردم را نسبت به دولت افزایش داده و این سرمایه اجتماعی را تقویت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha