آب آشامیدنی با کیفیت به روستای ۴۰هزار نفری مرتضی‌گرد تهران رسید

شهرری - ایرنا - همزمان با هفته دولت و با بهره‌برداری از خط جدید آبرسانی به روستای مرتضی گرد در حنوب پایتخت آب آشامیدنی با کیفیت به این روستای ۴۰ هزار نفری رسید.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ آبرسانی و اتصال شبکه آب روستای مرتضی گرد به رینگ آب تهران و خط انتقال آب سطحی ماملو، رویا و آرزوی چند ساله ساکنان این روستای بزرگ در جنوب تهران تحقق یافت و ۴۰ هزار سکنه این روستا از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت پایتخت بهره مند شدند.
مرتضی فخاری افزود: عملیات اجرایی این طرح بزرگ آبرسانی برای نخستین بار به شیوه نوین حفاری و لوله رانی افقی جهت دار (HDD) در عرض بزرگراه حساس و پرترافیک آزادگان انجام شد و طی آن ۶۰۰ متر لوله رانی و لوله گذاری همراه با نصب شیرآلات و اتصالات مورد نیاز به همت مجموعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران - شهرری انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی به تلاش های خستگی ناپذیر، جهادی و شبانه روزی گروه های اجرایی و عملیاتی آبفای منطقه به ویژه مدیر و کارکنان ناحیه خانی آباد در اجرای این طرح آبرسانی اشاره و خاطرنشان کرد: در حاشیه این مراسم عملیات اجرایی ساخت مخزن جدید چهار هزار متر مکعبی روستای بزرگ مرتضی گرد آغاز شد تا با ساخت مخزن جدید در آینده نزدیک، مشکلات و دغدغه های تامین پایدار آب روستا نیز به طور کامل برطرف شود.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری، منطقه ای به وسعت ۸۰ کیلومترمربع از شهر تهران، ۵ شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیام دشت و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری را شامل می شود. محدوده عملیاتی شرکت در حال حاضر ۱۲۸کیلومتر مربع است.

این مراسم با حضور حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران، غلامحسین آرام معاون امور عمرانی فرمانداری تهران، مطلبی نژاد بخشدار بخش آفتاب، دهیار، رییس و اعضای شورای اسلامی به همراه جمعی از اهالی روستای بزرگ مرتضی گرد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha