۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84454405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روحانیون و گروه‌های مرجع مشوق شهروندان در تزریق واکسن کرونا شوند

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه استقبال نکردن مردم برخی از نقاط استان از واکسن کرونا نگران کننده است گفت: می‌طلبد گروه‌های مرجع و تاثیرگذار همچون روحانیون از تریبون مساجد شهروندان را به تزریق واکسن تشویق کنند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم زراعی روز دوشنبه در سی و یکمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلای به این بیماری بسیار اثرگذار است، بنابراین باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: براساس گزارش وزارت بهداشت کردستان در جلوگیری از مرگ و میر مبتلایان به کرونا بسیار موفق عمل کرده است که این نشان از تلاش شبانه‌روزی و بی دریغ کادر درمان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خواستار ارائه گزارشی از وضعیت واکسیناسیون در روستاهای استان شد و ادامه داد: روستاهایی که کمترین استقبال را از تزریق واکسن داشتند شناسایی و اعلام شود تا از طریق روحانیون اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم صورت گیرد.

زارعی بر معرفی مکان های پرخطر از لحاظ شیوع کرونا تاکید کرد و یادآور شد:  یکی از مکان های پرخطر در شیوع کرونا اتاق های پرو در مغازه های پوشاک فروشی است که مردم باید در این خصوص خیلی رعایت کنند.

وی اظهار داشت: در شهرستان‌های مرزی استان واکسن‌های تقلبی به مردم با قیمت بالا فروخته شده که چند نفر از عوامل این اتفاق تاکنون دستگیر شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: واکسن در دمای مشخصی باید نگهداری شود لذا مردم به هیچ وجه به واکسن‌هایی که از آن طرف مرز و بدون رعایت موارد بهداشتی قاچاق و وارد کشور می شود اعتماد نکنند.

زارعی یادآور شد: گاهی مباحثی در خصوص کرونا و واکسن آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که می‌طلبد دانشگاه علوم پزشکی استان به سرعت واکنش نشان داده و پاسخ صحیح و واقعی را به مردم ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: باید از شیوه های نوین برای حساس کردن مردم نسبت به خطر ابتلای به کرونا استفاده کنیم.

وی از خدمات کادر درمان و اطلاع رسانی توسط رسانه‌های استان اعم از صداو سیما، نشریات و خبرگزاری‌ها تشکر کرد و افزود: نیاز است رسانه‌ها از تکنیک های جدید و تاثیرگذار برای اطلاع رسانی بهتر و بیشتر به مردم در ارتباط با این بیماری استفاده کنند.

روحانیون و گروه‌های مرجع مشوق شهروندان در تزریق واکسن شوند

آغاز واکسیناسیون هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه براساس آمار، میزان بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان سه برابر شده است، اظهار داشت: خیابان ها و مراکز خرید در استان مملو از جمعیت شده و علاوه بر این رستوران هایی که باید به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند همچون روزهای عادی در حال کار هستند.

عبیدالله رستمی افزود: از طریق رسانه‌ها سعی می‌کنیم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را همواره به مردم یادآوری کنیم تا نسبت به این بیماری بی تفاوت نشوند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر و اعضای صندوق اعتباری هنر هم در سطح کشور آغاز شده است، یادآور شد: اطلاعات مربوط به اعضای این صندوق در همه استان‌ها به وزارت بهداشت ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تعدادی از خبرنگاران استان هم که عضو صندوق یا سامانه جامع رسانه‌های کشور و خانه مطبوعات نیستند نتوانستند واکسن تزریق کنند لذا لیستی از این افراد را تهیه و به دانشگاه علوم پزشکی ارسال می‌کنیم تا این افراد هم واکسینه شوند.

رستمی یادآور شد:این اداره کل هم از پیشنهاد مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان در خصوص ایجاد استودیو ویژه کرونا حمایت می‌کند.

ایجاد استودیو ویژه کرونا در شبکه استانی کردستان

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: آمادگی ایجاد استودیو ویژه موضوع بیماری کرونا در شبکه استانی کردستان را داریم.

عبدالملکی اضافه کرد: تاکنون از همه تکنیک‌های اطلاع رسانی در خصوص کرونا استفاده کردیم و حال باید از گونه‌های جدید و اثرگذار همچون استفاده از گروه‌های مرجع مانند روحانیون، هنرمندان و ورزشکاران برای آگاه سازی و ایجاد حساسیت در مردم استفاده کنیم.

وی افزود: در این راستا می توانیم تیزری از هنرمندان شاخص استان در حوزه های مختلف، ورزشکاران، اساتید دانشگاه و روحانیون تهیه و پخش کنیم.

تزریق روزانه ۱۲ هزار دوز واکسن در کردستان

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت استان در ارتباط با کرونا خوشایند نیست،اظهار داشت: تیرماه روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مبتلای جدید داشتیم که امروز به ۵۴۷ مورد رسیده است.

آرزو فلاحی اضافه کرد: تعداد مبتلایان کرونا بستری شده در بخش ویژه بیمارستان از ۵۴ نفر در تیرماه به ۹۱ نفر در امروز رسیده است.

وی با اعلام اینکه روزانه ۱۲ هزار دوز واکسن در استان تزریق می شود، گفت: تاکنون ۳۶۰ هزار نفر در استان واکسینه شدند ولی هنوز آمار دقیقی از ابتلای کل مردم در دسترس نیست.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار داشت: براساس پیش بینی انجام شده تا ۲ هفته آینده روند مبتلایان جدید و بستری شدگان در بیمارستان‌های استان همچنان صعودی است.

فلاحی یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در بین شهرستان‌های استان تاکنون بیجار بیشترین و مریوان کمترین استقبال را از تزریق واکسن داشتند.

وی اضافه کرد: در روستاهای استان به دلیل اینکه هم اکنون فصل کار کشاورزی آنها است شاهد تجمع های زیادی نیستیم به همین دلیل ، شیوع بیماری بیشتر در مناطق شهری استان وجود دارد.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار داشت: روزانه هفت هزار تست کرونا در استان انجام می شود که نتیجه حدود ۲ هزار آزمایش مثبت است.

فلاحی اضافه کرد: روند بیماری در اطفال و  طول دوره ابتلای آنها به این بیماری بیشتر می شود و این نگران کننده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha