نتیجه‌ ترمیم‌ اعتماد عمومی، همراهی مردم با مسوولان است

ارومیه- ایرنا- مسوول‌ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: نتیجه‌ ترمیم و احیای اعتماد عمومی، همراهی مردم با مسوولان است که این امر به خوبی در دولت سیزدهم آغاز شده است.

محسن داوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت، افزود: از جمله مواردی که سبب اعتماد عمومی می‌شود، عدم تطابق قول و فعل مسوولان است؛ وقتی به وعده هایی که می دهند عمل نمی کنند همین ‌امر، زمینه ساز از میان رفتن باور عمومی می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترمیم اعتماد مردمی، اظهار داشت: برقراری ارتباط صادقانه با مردم و تلاش جدی برای عمل به وعده های داده شده از جمله مولفه هایی هستند که باور مردمی را تقویت کرده و موجب ترمیم اعتماد عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مسوولان به قول های خود عمل کنند و هرجا ایرادی وجود داشته باشد،  صادقانه به مردم بگویند بدون شک  اعتماد مردمی احیا خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه افزود: برای رشد،  توسعه و پبشرفت کشور همراهی مردم لازم است و تنها با قانون ‌نمی توان مملکت را اداره کرد.

داوری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیوست قرار دادن عدالت محوری در تمامی دستورالعمل ها، گفت: یکی از شاخصه های رشد و توسعه کشور،  عدالت محوری است که متاسفانه سالیان طولانی مغفول مانده در حالی که توجه به‌این مهم، اجازه رشد شکاف های طبقاتی را نمی دهد.

وی افزود: قرار گرفتن پیوست عدالت در تمام لایحه ها و تصمیم گیری ها  باعث می شود تا امکانات به طور عادلانه توزیع شود یا در اجرای برخی تصمیمات در مناطق مختلف، آینده و سرنوشت مردم آن مناطق در نظر گرفته شود تا گریبانگیر مشکلات نشوند.

وی با بیان اینکه تاکید دیگر مقام معظم رهبری، به همراهی انقلابی‌گری با عقلانیت است، افزود: همانگونه که معظم‌له فرمودند انقلابی گری باید همراه عقلانیت باشد و مجلس و دولت هر دو هم‌ راستا با شعار انقلابی گری آمدند و باید دراین مسیر حرکت کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری مصداق بارز انقلابی گری و عقلانیت است و ایشان همواره به دور از  اشرافی گری بوده و هستند.

به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری در نخستین دیدار خود با اعضای هیات دولت، بازسازی انقلاب در همه عرصه های مدیریتی، انقلابی بودن همراه با عقلانیت، مردمی بودن ورفتن به میان مردم، توجه به عدالت درهمه دستورالعمل ها، احیا و ‌ترمیم اعتماد وامید مردم، ضرورت اجرای وعده ها و یکی شدن حرف وعمل مسوولان ومبارزه با بسترهای فساد را از جمله محورهایی عنوان کرد که باید اولویت کاری دولتمردان ومسوولان قرار گیرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha