۹ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84455069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۱۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در خاش تولید می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: سالانه حدود ۱۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف داخل و خارجی کشور می‌شود.

شیرزاد کمالی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم‌اینک ۵۴ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان خاش وجود دارد و بزودی به ۵۶ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی بیان کرد: با توجه به چالش کمبود آب تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی خاش ادامه داد: از نیمه دوم مرداد با آماده‌سازی پوشش گلخانه‌ها کشت محصولات گلخانه‌ای نظیر خیار، گوجه‌فرنگی، بادمجان و فلفل در این شهرستان آغاز و تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه امسال کشاورزان ۴۵درصد از گلخانه‌های خود را به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص داده‌اند گفت: در فصل گذشته عمده گوجه‌فرنگی تولیدی گلخانه‌های خاش به کشورهای امارات، قطر، کویت، عمان، روسیه، پاکستان و افغانستان صادر شده است.
کمالی خاطرنشان کرد: از مجموع کل گلخانه‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ درصد آن در شهرستان خاش وجود دارد.

به گزارش ایرنا کشت گلخانه‌ای با صرفه‌ترین و کم آب‌ترین نوع کشت در کشور و جهان است و می‌تواند سوددهی خوبی داشته باشد.
شهرستان‌های جنوبی سیستان‌وبلوچستان به ویژه ۲ شهرستان بندی چابهار و کنارک با توجه به همجواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری را فراهم کرده است.
از سوی دیگر دسترسی مناسب چابهار به بازارهای جهانی بهترین شرایط را برای ساخت گلخانه و تولید محصولات کشاورزی به وجود آورده است و می‌توان علاوه بر تأمین بازار مصرف داخلی از طریق بندر شهید بهشتی محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha