۳۰ هزار شهروند حاشیه‌نشین مشهدی در برابر کرونا ایمن‌سازی شدند

مشهد- ایرنا- مسوول اجرای طرح واکسیناسیون عمومی کرونا در مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: واکسن کرونا ظرف دو هفته اخیر به ۳۰ هزار نفر از شهروندان ساکن در مناطق حاشیه‌ای این کلانشهر تزریق شده است.

دکتر محمد مقضی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا "برکت" را نوع واکسن تزریق شده به همه این شهروندان مشهدی برای ایمن‌سازی در برابر ویروس کرونا اعلام و بیان کرد: واکسن نوع "سینوفارم" نیز ظرف روزهای آتی به فهرست واکسنهای عملیات واکسیناسیون در مناطق حاشیه‌ای مشهد افزوده می‌شود. 

وی افزود: هم‌اینک عملیات واکسیناسیون در مناطق حاشیه‌ای مشهد برای شهروندان متولد پیش از سال ۱۳۶۲ در جریان است.

مسوول اجرای طرح واکسیناسیون عمومی کرونا در مناطق حاشیه شهر مشهد ادامه داد: هشت مرکز تجمعی سیار با بکارگیری ۸۰ گروه تخصصی در حال اجرای عملیات واکسیناسیون در این بخش از کلانشهر مشهد هستند.

وی گفت: دو مرکز تجمعی سیار واکسیناسیون دیگر نیز از فردا دهم شهریور ماه در مناطق حاشیه شهر مشهد فعال می‌شوند تا شمار این مراکز برای شتاب در تزریق واکسن کرونا به شهروندان به ۱۰ مورد برسد. 

دکتر مقضی زمان فعالیت این مراکز را هر روزه از ساعت هشت تا ۱۸ اعلام و بیان کرد: شهروندان مشهدی برای اطلاع از محل دقیق پایگاههای تزریق واکسن در حاشیه این شهر، عدد هشت را به سامانه تلفنی ۳۰۰۰۸۲۷۱۹ و یا به شماره تلفن ۰۹۱۹۴۷۹۹۲۹۸ در شبکه اجتماعی واتس‌آپ ارسال کنند.

سکونتگاههای غیررسمی ۱۳ درصد گستره مشهد را شامل شده و ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جای داده اند. یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

هم‌اینک دو هزار و ۸۶۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی بستری هستند. این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات خود دارد.

۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۷ هزار و ۱۵۱ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۱۷۵ هزار و ۴۰۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا وهفت میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۷ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۷۸  نفر را گرفته است. ۱۹۴ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۵۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha