۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84455597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فسادستیزی دولت سیزدهم نویدبخش تحقق عدالت در کشور است

شهرکرد- ایرنا- یک استاد دانشگاه و فعال سیاسی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: رییس دولت سیزدهم با سابقه درخشان خود در قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد، امید برای تحقق عدالت در بخش‌های مختلف کشور و کاهش شکاف طبقاتی را زنده کرده است و فسادستیزی این دولت نوید بخش تحقق عدالت در کشور است.

محمدرضا عرفان‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت سیزدهم، افزود: عدالت‌محوری در همه بخش‌ها، یکی از مهمترین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است که با توجه به عملکرد آیت‌الله رییسی در قوه قضاییه در مبارزه با فساد، انتظار می‌رود در قوه مجریه نیز با پیشگیری از وقوع فساد و مقابله با آن زمینه تحقق عدالت فراهم و امید و اعتماد عمومی تقویت شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با افزایش شکاف طبقاتی، نسبت به شاخص‌های عدالت در کشور به عقب رانده شده‌ایم اما امید می‌رود با عملکرد صحیح دولت سیزدهم تحولات خوبی شکل گیرد و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این بخش به خوبی پاسخ داده شود.

عرفان‌نژاد، تمرکز بر بهره‌گیری از توان داخلی را از دیگر موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: معظم‌له بارها بر بی‌اعتمادی به آمریکا تذکر داده‌اند که اگر  چه از سوی دولت قبل مورد توجه قرار نگرفت، اما تاکید داشتند که دولت سیزدهم بر بهره‌گیری از توان داخلی سرمایه‌گذاری کند و نگاه به درون داشته باشد.

این فعال سیاسی و فرهنگی ادامه داد: مردمی بودن از دیگر شاخص‌های دولت مطلوب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است که این موضوع با در نظر گرفتن مباحث کارشناسی و برنامه‌محور بودن می‌تواند در رفع مشکلات کشور نقش موثری ایفا کند.

عرفان‌نژاد با بیان اینکه تحول‌خواهی از شعارهای دولت سیزدهم است که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید با عقلانیت همراه شود، اظهار داشت: انقلابی‌گری توام با عقلانیت، به این معنا است که امور کشور با تکیه بر نظرات کارشناسی، بدون تعصبات سیاسی و جناحی و با دوری از شتاب‌زدگی متناسب با خیر و صلاح کشور انجام گیرد.

وی به اولویت‌های کشور از دیدگاه رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون علیه کرونا و رسیدگی به اقتصاد و معیشت و بهره‌گیری از توان داخلی در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

عرفان‌نژاد، جوانگرایی و تحولات مدیریتی را از مهمترین شاخص‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: این موضوع در راستای عمل به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، به شمار می‌رود که در آن به استفاده از جوانان نخبه و توانمند تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره با بیانات و توصیه‌های خود نشان داده‌اند که از زمان جلوتر هستند و عمل به این توصیه‌ها بی‌شک توفیقات بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت در نخستین روزهای فعالیت دولت سیزدهم روز شنبه (۶ شهریور) با حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای به مناسبت هفته دولت در حسینیه‌ امام خمینی(ره) دیدار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha