حدود ۴۴ هزار دُز واکسن کرونا در گناباد و بجستان تزریق شد

گناباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: ۴۳ هزار و ۸۵۶ دُز واکسن کرونا تاکنون درشهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) واقع در جنوب استان خراسان رضوی تزریق شد.

دکتر جواد باذلی سه شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: از این تعداد ۲۹ هزار و ۳۶۹ دُز نخست و ۱۴هزار و ۴۸۷ دُز دوم به افراد دارای شرایط و گروه هدف تزریق شد.

وی ادامه داد: بر این اساس مجموع میزان واکسیناسیون کرونا به گروههای هدف در شهرستانهای گناباد و بجستان طی ۲ هفته گذشته از ۲۳ هزار و ۴۸۶ به ۴۳ هزار و ۸۵۶ دُز افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با افزایش ورود محموله های واکسن کرونا به کشور و نهایت امر گناباد و بجستان بخش اعظم نیروها و شاغلان در معرض خطر کرونا در این شهرستانها طی هفته آینده واکسینه می شوند.

باذلی افزود: از مجموع بیش از ۲۵ هزار تست انجام شده کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در شهرستانهای گناباد و بجستان، نتیجه  ۱۴ هزار و ۱۴۶ تست مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۴۷ بیمار با تست مثبت کرونا به صورت سرپایی و بقیه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت:  ۹۷ نفر طی ۱۰ روز گذشته به تعداد بیماران با تست مثبت کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان که  به صورت بستری و سرپایی تحت درمان  قرار گرفتند افزوده  شد.

باذلی افزود: به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست کرونا در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه در گناباد و بجستان انجام می‌شود که نتیجه ۷۰ درصد آن مثبت است.

وی با اشاره به تزریق سرم رمدسیویر روزانه به ۷۰ تا ۱۰۰ نفر در بیمارستان آریای شهر بیدخت گناباد گفت: این مساله نقش مهمی در کاهش میزان بستریها و عوارض ناشی از بیماری  کووید  ۱۹ در  این شهرستان داشت. 

فرماندار گناباد هم با ابراز نگرانی نسبت به افزایش فوت ناشی از کرونا در رده سنی جوانها طی روزهای گذشته  در این شهرستان گفت: این مساله نشان دهنده تبعات خطرناک شیوع ویروس دلتا در همه رده‌های سنی است و مردم باید با افزایش رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله  گذاری اجتماعی و رعایت مسایل پیشگیرانه و پرهیز از شرکت در اجتماعات و حضور غیر ضروری در معابر عمومی در کاهش تبعات این بیماری سهیم باشند.

حامد قربانی افزود: تعداد زیادی از هیاتهای عزاداری گناباد در دهه نخست محرم پروتکلهای بهداشتی ابلاغی ستاد کرونا را رعایت کردند ولی تعدادی از هیاتها  به این مساله  بی توجهی کردند و با وجود دادن  الزام برای پرهیز از دسته روی و نخل گردانی این اقدامات را انجام دادند.

وی ادامه داد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در آیین عزاداری تاکید خاص دارند اقدامات این هیاتها موجب جریحه دار شدن  اذهان عمومی و به خطر انداختن سلامت عمومی جامعه می شود.

فرماندار گناباد گفت: یکی از افرادی که دارای موقعیت اجتماعی مناسبی در گناباد است با ترغیب مردم به دسته روی در دهه نخست محرم و بازپخش تصاویر آن در فضای مجازی و اینستاگرام به نوعی بر خلاف مقررات اعلامی ستاد کرونا عمل کرد و این سری اقدامات به هیچ عنوان صحیح نیست.

قربانی  از مراجع قضایی خواست با افرادی که با انجام چنین اقداماتی سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازند برخورد کند.

وی استمرار طرح شهید سلیمانی توسط سپاه و بسیج برای کاهش تبعات شیوع ویروس همه گیر کرونا در گناباد را نیز شد.  

هم اکنون ۵۲ بیمار کرونایی در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جان ۳۳۲ شهروند را در گناباد و بجستان گرفته است.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی تحت عنوان آریا در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت دهه فجر سال گذشته در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کروناست.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با سه بیمارستان علامه بهلول گنابادی، آیت الله مدنی و آریا، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی به بیش از ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha