عمل به وعده ها از سوی مسوولان، امید را در دل مردم زنده می‌کند

ارومیه- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت، گفت: عمل به وعده ها توسط مسوولان، اعتماد و امید را در دل مردم زنده می‌کند.

پروفسور میرحسن سید عامری روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز در روانشناسی تربیتی و حتی در رفتار سازمانی هم یک کارمند وقتی به مدیر خود اعتماد داشته باشد، خروجی کارش بهتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر صریح، شفاف و صادقانه اتفاقات صورت گرفته برای مردم مطرح شود، اطمینان و اعتماد مردم به مسوولان افزایش یافته و مانع بدبینی آنها به کارگزاران می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه، انسجام مجموعه دولت را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید مورد توجه‌ قرار گیرد و دولتمردان اعم‌ از معاونان وزرا حرفشان یکی بوده و انسجام در بدنه دولت باشد.

پروفسور عامری پرهیز از اشرافی گری را یکی دیگر از محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این امر موجب ایجاد امید در دل مردم می شود و همچنین مشکلات را با ملت درمیان گذاشتن و با آنها صحبت کردن، اعتماد آسیب دیده در دوره های گذشته را ترمیم می کند.

وی مردمی بودن را هم‌ از فرامین مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: مردمی بودن مسوولان، از جلوه های زیبای ایجاد امید در دل مردم است؛ شنیدن مشکلات آنها و به میان آنها رفتن یاعث دلگرمی و اعتماد مردم به کارگزاران می شود.

استاد دانشگاه ارومیه به تاکید رهبر معظم انقلاب به انقلابی گری و عقلانیت اشاره کرد و گفت: حرکت انقلابی باید توام ‌باعقلانیت باشد و ‌به عبارتی بهره گیری از اندیشه وخرد، لازمه چتین حرکتی است؛ حرکتی که توام ‌با عقلانیت است از خرد جمعی برای پیشرفت استفاده می کند.

وی ادامه داد: تمامی اعضای دولت باید بر تمامی عرصه ها اشرافیت داشته  و همچنین از اقتدار لازم بهره مند باشند زیرا اگر اقتدار نباشد، دولت در تمامی عرصه های فرهنگی و ‌علمی و حوزه های دیگر موفق نخواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه اظهار داشت: دیدار رهبر معظم انقلاب در شرایطی که مشکلات معیشتی، بیماری کووید ۱۹ و مشکلات دیگر مردم را رنح می دهد،  درحقیقت فرصتی برای بیان انتظارات مردم از دولت جدید به شمار می رفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار، دولت و رییس دولت را در مقابل مردم متعهد کرد تا برای تحقق خواسته های مردم برنامه تعیین کرده و نسبت به حل مشکلات آنها با جدیت عمل کنند.

پروفسور عامری تاکید کرد: انتظار می رود دولت برای حل مشکلات مردم، برنامه های کوتاه مدت ارایه دهد تا اعتماد از دست رفته مردم به جای خود ‌برگردد.

وی ادامه داد: همچنین امید می رود دولت سیزدهم از مدیران جوان و خرد جمعی برای پیشبرد برنامه های خود استفاده کند.  

به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری درنخستین دیدار خود با اعضای هیات دولت بازسازی انقلاب درهمه عرصه های مدیریتی، انقلابی بودن همراه با عقلانیت، مردمی بودن و رفتن به میان مردم، توجه به عدالت درهمه دستورالعمل ها، احیا وترمیم وامید مردم، ضرورت اجرای وعده هاویکی شدن حرف وعمل مسوولان ومبارزه با فساد را از جمله محورهایی عنوان کرد که باید اولویت کاری دولتمردان ومسوولان قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha