واکسیناسیون مادران باردار در آبادان آغاز شد

آبادان - ایرنا - رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: واکسیناسیون مادران باردار بالای ۳۵ سال همچنین مادران باردار کمتر از ۳۵ سال سن با بارداری پرخطر در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان توفیق عنافچه چهارشنبه اظهار داشت: مادران باردار با بیش از ۳۵ سال سن در صورتی که ۱۲ هفته از بارداری آنها گذشته باشد همچنین مادران با توده بدنی و اضافه وزن، نقص ایمنی ، دیابتی، بیماران کلیوی و سیکل سل می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

وی افزود: تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از مادران باردار آبادانی در این طرح واکسن کرونا دریافت کردند.

عنافچه ضمن یادآوری این موضوع که تمامی موارد مثبت مادران باردار از سوی کارشناسان واحد پیشگیری و سلامت خانواده پیگیری در منزل بررسی می‌شود از شهروندان خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق به موقع واکسن به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

بیماران کرونایی در آبادان علاوه بر بستری در چهار بیمارستان این شهرستان به صورت سرپایی در مصلای جمعه این شهر خدمات درمانی دریافت می کنند.

شهرستان آبادان به همراه ۱۹ شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha