امام جمعه تکاب: اقدامات دولت سیزدهم پیوست عدالت محوری داشته‌ باشد

مهاباد - ایرنا - امام‌ جمعه تکاب گفت: دولت سیزدهم با سرلوحه قراردادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای تمام برنامه‌ها و اقدامات خود پیوست عدالت محوری داشته‌ باشد.

حجت‌الاسلام علی رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت سیزدهم در تمام امور بسط و گسترش عدالت را مدنظر قرار دهد و هم‌چنان که نظام جمهوری اسلامی براساس نظریه مدیریتی اندیشه سیاسی علوی بنیان نهاده شده، دولت جدید نیز برای تحقق منویات عدالت‌خواهانه رهبر معظم انقلاب زیرساخت‌های مناسب عدالت را اجرایی و عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه در اندیشه سیاسی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) مردم محوری مبنای حکمرانی است، اظهار داشت: براین اساس و باتوجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کابینه دولت سیزدهم، دولت‌مردان برای رفع نیازهای مردم و گره‌گشایی از مشکلاتشان باید در میان آنها بوده و با همراهی اقشار مختلف جامعه به دنبال حل آنها باشد.

امام‌جمعه تکاب با اشاره به اینکه مردمی بودن یکی از اصلی‌ترین مبانی و شاخصه‌های حکومت دینی است، ادامه‌ داد: با در نظر گرفتن شاخصه‌های حکمرانی دینی، دولت سیزدهم نیز باید در تمام ابعاد جهت مردمی بودن و عدالت محوری، طرح و برنامه مشخص و قابل عملیاتی داشته‌ باشد چرا که رفع مشکلات کنونی تنها با حرکت بر مدار عدالت و مردم محوری محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحیمی اضافه کرد: مبارزه با خویشاوند سالاری و رانت‌خواری و رفع فساد و تبعیض در تمام بخش‌ها با مدنظر قرار دادن عدالت قابل تحقق است از این رو دولت سیزدهم باید در توزیع عادلانه ثروت و امکانات در همه زمینه‌ها از رهنمودهای راه‌گشای معظم رهبر انقلاب بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات بر مبنای عدالت رویکرد اصلی دولت جدید قرار گیرد، اضافه‌ کرد: اعتماد و امیدی که از مردم سلب شده و از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری نیز به شمار می‌رود با رویکرد عدالت محوری و مردمی بودن بازسازی خواهد شد و برای این امر به مدیران پاکدست، انقلابی، صادق و راستگو نیاز است که هیچ‌گونه وابستگی نداشته و حل مشکلات را بیرون از مرزها حواله ندهند.

امام‌ جمعه تکاب افزود: دولت سیزدهم می‌تواند با اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت آنان و تلاش برای شکوفایی استعدادهای درون ملت و تمرکز بر بهره مندی از ظرفیت‌های داخلی امید را در جامعه احیا و با نگاه به داخل کشور مردم را به آینده امیدوار و کارآمدی دولت و نظام را عیان و آشکار سازد.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان‌کرد: دولت سیزدهم اکنون با حجم زیادی از مشکلات و دلسردی و عدم اعتماد مردم مواجه است و برای خروج از این وضعیت و بازسازی و احیا امید و اعتماد جامعه به دولت باید تلاش‌ها و اقدامات خود را روی تحقق عدالت‌خواهی و همراهی آحاد مردم متمرکز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha