۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84456404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی خسارتی به چشمه سورت ساری وارده نکرده است

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 84456404
آتش سوزی خسارتی به چشمه سورت ساری وارده نکرده است

ساری- ایرنا- معاون اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ساری با اظهار این که ۱۵ هکتار از عرصه های طبیعی اطراف چشمه باداب سورت منطقه چهاردانگه که فقط علف های خشک بوده ،در آتش سوزی روز گذشته از بین رفت ، گفت:آتش سوزی خسارتی به چشمه سورت ساری وارده نکرده است.

به گزارش ایرنا،باداب سورت چشمهٔ پلکانی تراورتنی در روستای اورست بخش چهاردانگه‌ شهرستان ساری است. این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۷ (پس از کوه دماوند) به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.این چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است.

سید مصطفی علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که هوای گرم ، وزش باد و خشک بودن علف های منطقه  شعله گرفتن آتش سوزی را به یکباره گسترش داده بود، افزود: طبق بررسی ها ،اگرچه روش شدن آتش توسط عامل انسانی بوده اماشعله ور شدن آن غیر عمدی بود.

وی با بیان این که پوشش عرصه طبیعی منطقه مرتعی و فقط علف و گیاهان کوهستانی بوده و حتی یک درخت هم نبوده است، توضیح داد: هیچ‌گونه آسیبی به چشمه سورت به عنوان میراث طبیعی نیز وارد نشده است.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ساری ادامه داد: آتش سوزی با همکاری اهالی روستا های اورست ، ،مالخواست، کوات و قلعه‌سر و شهرداری کیاسر  پس از هفت ساعت مهار شد. 

وی از مردم خواست تا هرگونه بی توجهی و دخل و تصرف در عرصه های طبیعی و جنگلی را اعم از روشن کردن آتش ، تصرف و تجاوز و یا  قطع درختان از طریق سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha