۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84456493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقدمات بهره‌گیری از شبکه شاد برای همه دانش‌آموزان کردستانی فراهم شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تداوم آموزش غیرحضوری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در بستر شبکه دانش آموزی شاد، خواستار تمهید مقدمات، مدیریت و پشتیبانی این شبکه در سطح استان شد.

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز چهارشنبه در نشست شورای معاونین استان که با دستور کار پیگیری برنامه های پروژه مهر و تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار داشت: راهبری و پشتیبانی شبکه دانش آموزی شاد و تشکیل کارگروه نظارت و ارزیابی به منظور رصد و کنترل آمادگی مدارس برای بازگشایی و روند آموزش از مهم ترین اولویت های کاری است.

وی با تاکید بر اینکه مقدمات بهره گیری از شبکه شاد برای همه دانش‌آموزان فراهم شود، گفت: ضرورت دارد یک نفر از کارشناسان خبره، توانمند و با تجربه به عنوان مسوول پیگیری اقدامات و برنامه‌های شبکه شاد انتخاب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: همچنین باید با مدیریت اداره فناوری اطلاعات، در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق تیم پشتیبان متشکل از افراد مجرب، راهبری شبکه شاد را انجام و پاسخگوی سوالات، ابهامات و نحوه عضویت و فعالیت دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس در این شبکه باشند.

وی یکی دیگر از فعالیت های اولویت دار تشکیل کارگروه نظارت و ارزیابی به منظور رصد و کنترل فعالیت های بازگشایی مدارس و در طول سال تحصیلی جدید به صورت مستقیم و غیرمستقیم عنوان کرد و گفت: بررسی آمادگی مدارس برای بازگشایی و پیگیری تداوم فرایند آموزش از مهم‌ترین وظایف این کارگروه است.

قربانی با تاکید بر پوشش کامل و برخورداری تمام دانش‌آموزان در دوره های مختلف تحصیلی از فرصت برابر و دسترسی به آموزش، اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف کارگروه نظارت و ارزیابی، رصد وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان، شناسایی دانش آموزان تارک و بازمانده و ثبت نام دانش آموزان در پایه های تحصیلی است.

وی همچنین به موضوع ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و با تاکید بر مدیریت و سازماندهی نیروی انسانی به ویژه نیروهای جدید الاستخدام، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این راستا و مدیریت صحیح نیروی انسانی، متقاضی و انتقال نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده و در موضوع نیروی انسانی در سطح استان تعادل خوبی برقرار شده است.

در این نشست معاونین اداره کل و مسوولان کارگروه‌های پروژه مهر، گزارشی از آخرین اقدامات حوزه مربوطه ارائه و پیرامون برنامه های بازگشایی مدارس بحث و تبادل نظر کردند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار  و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha