۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84456515
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار تن هندوانه در جغتای تولید شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۷:۵۲
کد خبر: 84456515
۲۰ هزار تن هندوانه در جغتای تولید شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: ۲۰ هزار تن هندوانه در فصل جاری زراعت از جالیزهای این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی برداشت شد.

خلیل شایستگان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم عمده هندوانه تولیدی جالیزهای جغتای، به دلیل تقاضای زیاد ناشی از مرغوبیت این محصول، روانه بازار دیگر نقاط کشور می‌شود.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت هنداونه در سال زراعی جاری در شهرستان جغتای ۴۰۰ هکتار بود و بطور میانگین از هر هکتار ۵۰ تن محصول برداشت شد. 

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: هندوانه تولیدی شهرستان جغتای به دلیل مرغوبیت بالا علاوه بر مصرف شهرستان به شهرهای مختلف خراسان رضوی و استان های گلستان، تهران و خراسان شمالی ارسال شده است.

وی افزود: ۳۵۰ هکتار از جالیزهای هندوانه جغتای به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، مجهز به سامانه آبیاری نوین شده است.

شایستگان ادامه داد: استفاده از "پلاستیک مالچ کفپوش" در سطح جالیزهای کشت هندوانه جغتای نیز تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب برای تولید این محصول داشته است.

وی گفت: بیشترین رقم هندوانه کشت شده در این شهرستان از نوع "کریم سویت" است که در صورت تولید به موقع این محصول، سبب درآمدزایی بیشتر و کمک به معیشت بهره برداران می شود.

شهرستان جغتای با تولید سالانه ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی یکی از قطب های کشاورزی خراسان رضوی است. 

این حجم تولید محصولات زراعی، باغی و دامی و روانه آن به بازار مصرف سالانه افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره‌برداران بخش کشاورزی جغتای می‌کند. 

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولاتی همچون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha