هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابرعمومی وتندبادلحظه‌ای هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی به تندباد لحظه ای در مناطق ساحلی و جلگه ای به ویژه در غرب استان، از اواسط روز جمعه تا آخر وقت شنبه هفته آینده هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، پیش‌بینی کرد که با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو، دمای هوا در مناطق غربی استان بین هفت تا ۱۰ درجه و در ارتفاعات نیز تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد و وقوع خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای در مناطق مرتفع دور از انتظار نیست.

کاهش محسوس دما، رگبار باران، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر از دیگر پیامدهای این سامانه جدید است.

هواشناسی مازندران توصیه کرد که با توجه به ورود سامانه جدید که علاوه بر بارش باران و وزش باد شدید را نیز به همراه دارد، باید اقدامات پیشگیرانه نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم ‏سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و جلوگیری از بروز خسارت به بخش کشاورزی، مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، شرایط جوی استان طی امروز صاف تا نیمه ابری و  بیشینه دما نیز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۳۳ تا ۳۸ و در ارتفاعات نیز بین ۲۸ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران، هوای استان در روز پنجشنبه را صاف تا نیمه ابری و در دامنه ها و ارتفاعات گاهی با وزش باد و بیشینه دما را نیز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۳۳ تا ۳۷ و در ارتفاعات را نیز بین ۲۸ تا ۳۵ درجه سانتگیراد بالای صفر پیش‌بینی کرد.

شرایط جوی مازندران در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و به تدریج از سمت غرب استان همراه با وزش باد شدید، افزایش ابر، رگبار باران و وقوع رعد و برق همراه است و دمای هوا نیز در سطح استان بین ۳۰ تا ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با ورود سامانه جدید، آسمان مازندران در روز شنبه هفته آینده با بارندگی، وزش باد، کاهش محسوس دما و احتمال وقوع رعد و برق همراه است و دمای هوای این استان نیز با ۱۰ تا ۱۱ درجه کاهش در مقایسه با روز ماقبل آن به  ۲۰ تا ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

شرایط جوی مازندران در روزهای یک‏شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده نیز نیمه ابری گاهی ابری به ویژه در غرب استان همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیشبینی شده است و بیشینه دما نیز در این مدت 
به ۲۲ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییری نداشته است.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که ساری با ۳۷ و رینه لاریجان آمل نیز با ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha