۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84457055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارگرفتن ۳ گلستانی در ترکیب تیم ملی فوتبال و چند خبرکوتاه دیگر

گنبدکاووس- ایرنا- قرارگرفتن نام سه گلستانی در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران، وجود هزار و ۱۵۳ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی، افزایش ۱۸۴ درصدی ترانزیت کالاهای خارجی و پرداخت هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در استان از مهمترین اخبار روز چهارشنبه این خطه شمالی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، سردار آزمون، احمد نوراللهی و یاسین سلمانی از این استان در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سردار آزمون، احمد نوراللهی و یاسین سلمانی سه بازیکن گلستانی در کنار علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید نورافکن، صادق محرمی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، میلاد سرلک، محمد کریمی، زبیر نیک نفس، علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی ترابی،علی قلی‌زاده، کریم ‌انصاری‌فرد، مهدی قایدی و مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی فوتبال برای مسابقات جام جهانی حضور دارند. 

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۲۰:۳۰ پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه است و سپس ۱۶ شهریور در دوحه قطر میهمان عراق خواهد بود.

**

فرمانده انتظامی گالیکش گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی تنگراه، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه زانتیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ فریدون جهانتیغ افزود: در بازرسی از خودرو مورد نظر، ۳۸ کیلوگرم تریاک کشف و یک قاچاقچی نیز در این رابطه دستگیر شد.

**

فرماندار گرگان در نشست ستاد تنظیم بازار مرکز استان، گفت: خرید تضمینی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام از جمله اقدامات در دست انجام برای حمایت از دامداران در شرایط خشکسالی است.

محمد حمیدی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مباشر خرید تضمینی دام در شهرستان گرگان، بره زنده را کیلویی ۵۰۰ هزار ریال و میش را کیلویی ۳۲۰ هزار ریال به قیمت تنظیم بازار از دامداران خریداری می‌کنند.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: هزار و ۱۵۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱۰ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که حال ۷۹ نفر از آنان مساعد نیست.

عبدالرضا فاضل با بیان اینکه ۳۴۶بیمار کرونایی نیز به صورت سرپایی در استان تحت درمان هستند، اظهارداشت: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی، رامیان، گالیکش، مینودشت، کردکوی، علی‌آبادکتول و مراوه تپه در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان نیز با بیان اینکه فعلا در تمام مراکز واکسیناسیون استان فقط نوبت دوم واکسن کرونا تزریق می‌شود از مردم خواست از مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تزریق نوبت اول خودداری کنند. 

علی باقری گفت: به محض دریافت محموله جدید واکسن از وزارت بهداشت اطلاع رسانی لازم به مردم گلستان انجام خواهد شد.

**

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در پنج ماهه امسال حجم ترانزیت خارجی استان سه میلیون و ۵۱۱ کیلوگرم کالا به ارزش هشت میلیون و ۱۱۸ هزار دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸۶ درصد از نظر وزنی و ۱۸۴ درصد از نظر ارزش دلاری افزایش یافته است.

سیدابراهیم حسینی افزود: در این مدت ۱۸۵ میلیون و ۲۴۳ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۵۶ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر حجمی ۲۳۳ درصد و از نظر دلاری ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی اظهارداشت: همچنین در این مدت چهار میلیون و ۲۴۵ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۸ هزار دلار به استان وارد شده که افزایش ۹ درصدی از نظر حجمی و افزایش ۴۶ درصدی از نظر ارزش دلاری را نشان می‌دهد.

وی گفت: درآمد وصولی گمرکات گلستان در پنج ماه ابتدایی سال، ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۳۱۵ درصدی اتفاق افتاده است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: عمده کالاهای وارداتی ماشین آلات خط تولید و پارچه بوده که از ترکمنستان، چین و ترکیه وارد استان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین عمده کالاهای صادراتی هم شامل لبنیات، پسته، سیمان و پلی استایرن بوده که به کشورهای عراق، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شده است.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: سهم استان از اعتبارات تسهیلات آسیب دیده از کرونا ۲ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال است و بانک‌ها موظفند تا آخر آبان این تسهیلات را پرداخت کنند.

سعید مازندرانی افزود: تا کنون هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به هشت هزار و ۱۱ طرح پرداخت و هزار و ۵۹۰ مورد ثبت نام جدید برای دریافت مبلغ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند.

وی سود این تسهیلات را ۱۲ درصد و باز پرداخت آن را ۲۴ ماهه با ۲ ماه تنفس اعلام کرد و اظهارداشت: برای حفظ اشتغال کارگاه‌ها به ازای هر کارگر تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات به کارفرماها پرداخت می‌شود.

**

طبق اعلام روابط عمومی اداره ورزش و جوانان کلاله، علی ملکان دبیر سازمان مردم نهاد حیات نو کلاله به عنوان رییس کمیسیون سلامت، امداد و نجات و مدیریت بحران و همچنین علیرضا جعفرزاده دیگر جوان کلاله‌ای به عنوان نایب رییس کمیسیون اقتصادی، اشتغال و کسب و کار اجتماعی مجمع ملی تشکل‌های جوانان ایران انتخاب شدند.

**

کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در نشست با مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان با قدردانی از کمک‌های خیرخواهانه اقشار مختلف مردم در حوزه بهداشت برای درمان بیماران، از کمک نقدی سه میلیارد ریالی فرهنگیان این شهرستان برای تهیه نیازهای تجهیزاتی و سایر ملزومات ضروری بیمارستان‌های گنبد خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha