۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶
کد خبر: 84457214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد بیماران بدحال کرونایی در بابل به ۵۶نفر رسید

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶
کد خبر: 84457214
تعداد بیماران بدحال کرونایی در بابل به ۵۶نفر رسید

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با توجه به کاهشی شدن روند بستری بیماران کرونایی در این شهرستان اما آمار بیماران بدحال در بخش مراقبت های ویژه در بابل به نسبت همچنان بالا است.

به گزارش ایرنا؛ دکتر سید فرزاد جلالی امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۵۶ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری می باشند که این آمار نشان می دهد که هرچند از قله پیک پنجم عبور کرده ایم ولی این تعداد بیماران بد حال کاهش محسوسی ندارد.

وی اظهار داشت: در قله موج پنجم کرونایی در بابل ۶۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری بودند که این آمار پس از گذشت  هفت روز فقط هفت نفر کم شدند که تفاوت زیادی ندارد.

وی در عین حال گفت که بستری بیماران عادی کرونایی در مراکز درمانی همچنان در مدار کاهشی قرار دارد و در حال حاضر به ۳۹۶ بیمار در مراکز درمانی بابل رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل وضعیت واکسیناسیون در شهرستان را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: در این روزها تزریق واکسن کرونا در بابل شتاب گرفت و از مرز ۲۳۰ هزار دز عبور کرده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۷ درصد از گروه هدف شهرستان بابل دز  اول و ۱۸ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که این آمارها از میانگین کشوری بالاتر می باشد.

جلالی گفت: برای سرعت بخشی به تزریق واکسن علاوه بر دو مرکز تجمیعی در مصلی بزرگ بابل و سالن تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز خودرویی تزریق واکسن در پارک پردیس با همکاری سپاه پاسداران ناحیه بابل در روزهای آینده یک مرکز دیگر تجمیعی نیز برای تزریق واکسن فعال می شود.

وی افزود: علاوه بر این مراکز تجمیعی ۴۰ مرکز بهداشت شهری و روستایی در بابل تزریق روزانه حدود شش هزار دز واکسن را انجام می دهند که این آمار تا ۱۰ هزار نفر هم قابل افزایش می باشد.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در این روزها به ۶۰ درصد افزایش یافته است و انتظار می رود که مردم هشدارهای لازم را جدی تلقی کنند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پروتکل های بهداشتی را به بالای ۹۰ درصد برسانند.

براساس آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ بیمار کرونایی با حال عمومی مساعد از مراکز درمانی ترخیص و ۷۶ بیمار جدید هم بستری شدند که آمار کل نیز به ۳۹۶ نفر کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha